افتتاحیه ششمین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری/ توسعه ارتباطات بین‌المللی با دانشگاه‌های اروپایی و آسیایی و کشورهای آفریقایی

ششمین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری ۱۸ آذر ماه با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی افتتاحیه ششمین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری به همت مؤسسه آموزش عالی دانش‌پژوهان پیشرو و پژوهشکده هنر، فرهنگ و معماری جهاد دانشگاهی با همکاری و همراهی دانشگاه صنعتی دورتمند و مؤسسه مهد پژوهش در ۱۸ آذر ماه جاری در محل پژوهشکده واقع در خیابان انقلاب برگزار خواهد شد.

حمید آیتی، رئیس پژوهشکده و دبیر شواری سیاست‌گذاری این کنفرانس، ضمن مروری بر اهمیت مباحث توسعه پایداربا اشاره به اینکه هدف غایی توسعه پایدار، برقراری تعادل بین سه رکن محیط ‌زیست، اقتصاد و جامعه است گفت: اگر یکی از این ارکان برداشته شود، جامعه و کشور تعادل خود را از دست داده و دچار آشفتگی خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروزه دولت نیز توسعه پایدار را در دستور کار خود قرار داده تا جامعه به امنیت پایدار نایل شود. بر همین اساس دولت اقتصاد مقاومتی را که یکی از ارکان اساسی و راهکارهای اصلی دستیابی به این هدف مهم می‌داند و معتقد است باحضورمردم و فرهنگ‌سازی مناسب قابل تحقق است.

حجت‌الله جوادیان، دبیر شورای سیاست‌گذاری ششمین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری نیز ضمن اشاره به این مهم که برگزاری این همایش در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در قالب اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است اظهار داشت: با درک اهمیت موضوع توسعه پایدار، سرمایه¬گذاری عظیمی را روی این امر صورت گرفته است.

وی در ادامه تاکید کرد: برگزاری شش دوره متوالی کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری از سال ۹۰ تا کنون و نیز اهتمام در انتشار فصل‌نامه علمی پژوهشی توسعه پایدار شهری، مجله علمی تخصصی صنعت پایدار، ویژه نامه ISC طراحی و ساخت محیط با دانشگاه مالزی(Journal of Design & Built Environment) ، توسعه ارتباطات بین‌المللی با دانشگاه‌های اروپایی و آسیایی و کشورهای آفریقایی بخشی از این فعالیت‌ها است.

جوادیان خاطر نشان کرد: از جمله موارد قابل اشاره که در ششمین کنفرانس نیز برگزار می‌شود سه کارگاه تخصصی ویژه علاقمندان به مباحث شهرسازی و دو کارگاه تخصصی در حوزه عمران و معماری است که توسط اساتید داخلی و خارجی از دانشگاه‌های تهران، هنر اصفهان، صنعتی دورتمند، کالج مطالعاتی هم در آلمان و مؤسسه عالی معماری در بارسلونای اسپانیا است.

حمید رضا بابایی، معاون پژوهشی پژوهشکده و دبیر کمیته راهبری کنفرانس، نیز در ادامه ضمن معرفی محورهای کنفرانس در ۵ زمینه اصلی شهرسازی، معماری، عمران، انرژی، صنعت و فناوری اطلاعات عنوان نمودند به منظور حفظ کیفیت علمی و اجرایی این کنفرانس، حدود ۷۰ نفر از استادان ممتاز و تراز اول کشور همکاری داشته‌اند، ضمن آنکه براساس هماهنگی‌های به عمل آمده چهار مجله علمی پژوهشی و ISC داخلی و خارجی نسبت به انتشار مقالات ممتاز این کنفرانس اقدام خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در این همایش از اساتید به نام در حوزه معماری و شهرسازی دعوت بعمل آمده است و امید آن داریم تا این همایش در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی منجر گردد.

گفتنی است این همایش با حضور خانم دکتر مولاوردی، معاون محترم ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، پیروزحناچی، معاون وزیر راه و شهرسازی و با شرکت اساتید داخلی و خارجی و سفرای کشورهای هندوستان، سنگال، آلمان، بروندی و نیجریه در سالن اجتماعات و پژوهشکده هنر، فرهنگ و معماری جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

پروفسور گرون از گروه طراحی منظر دانشگاه دورتمند، دکتر بندوفسکی از دانشگاه مطالعات اجتماعی هام آلمان، پروفسور وظیفه‌دوست از دانشکده شهرسازی دورتمند آلمان، دکتر شولویتز از مرکز دآآد آلمان در ایران، دکتر محسین شیخ از دانشکده مدیریت پونا در هن، سفیر سنگال در تهران و گروه همراه، سفیر هندوستان در ایران و گروه همراه، دکتر ماتیلده گرومان از دانشگاه Iaac اسپانیا، دکتر میرطلایی از اداره حمل ونقل آمریکا، یک گروه نیجریه‌ای و یک گروه بنگلادشی هم در حال پیگیری هستند و دکتر نازلی سردبیر مجله JDBE از دانشگاه مالزی از مهمانان خارجی ششمین همایش بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری به شمار می‌روند.

402/101

کد خبر: 710766

وب گردی

وب گردی