مطهری: باید نسبت به لغو تمام سخنرانی‌ها عکس‌العمل نشان داده شود

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر موسوی لارگانی گفت: باید نسبت به لغو تمام سخنرانی‌ها عکس‌العمل نشان داده شود؛ لغو هرگونه سخنرانی دارای مجوز در دانشگاه‌ها کار درستی نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت،"سیدناصرموسوی لارگانی"درنشست علنی امروز (چهارشنبه 17 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی،در تذکری خطاب به مطهری رئیس جلسه گفت: ما انتظار داشتیم رئیس جمهور و مسئولان کشوری که نسبت به لغو سخنرانی شما واکنش نشان دادند و تمام قد وارد میدان شده و کارگروهی نیز تشکیل دهند که بررسی‌های لازم را در خصوص لغو سخنرانی‌های دیگر انجام دهد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روز گذشته تعداد زیادی از سخنرانی‌ها لغو شد؛بنابراین از رئیس جمهور، مسئولان مربوطه و وزیر کشور می‌خواهم به این موضوع توجه کنند و رئیس مجلس نیز در نطق قبل از دستور باید به این موضوع اشاره می‌کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:بحث من در خصوص مقابله با لغو سخنرانی‌ها به اصلاح طلب یا اصولگرا ارتباط ندارد و این لغو سخنرانی‌ها قابل قبول نیست.

موسوی لارگانی در خصوص حقوق‌های نجومی گفت:اینکه رئیس دیوان محاسبات اعلام می‌کند حقوق‌های غیرمتعارف به خزانه عودت داده شده است،باید سوال کرد آیا به موضوع وام‌های چند صد میلیونی بدون بهره نیز رسیدگی شده است؟ آیا دادستان دیوان محاسبات در این رابطه یک شخص را به قوه قضاییه معرفی کرده است؟ رسیدگی به موضوعات به این نحو قابل قبول نیست.

مطهری رئیس جلسه در پاسخ به تذکر" موسوی لارگانی" افزود: باید نسبت به لغو تمام سخنرانی‌ها عکس‌العمل نشان داده شود؛لغو هرگونه سخنرانی مجوزدار در دانشگاه‌ها کار درستی نیست و این موضوع مخالف با نظر مقام مظعم رهبری در رابطه با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها است و وزیرکشور باید در این رابطه رسیدگی‌های لازم را انجام دهد.

303/300

کد خبر: 710788

وب گردی

وب گردی