گزارش «ایندیپندنت» از احتمال کاهش آرای الکترال ترامپ به نفع هیلاری کلینتون

در حالیکه 43 روز دیگر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا وارد کاخ سفید می شود، نشریه انگلیسی «ایندیپندنت» در گزارشی به میزان اختلاف آرای مردمی رقیب شکست خورده دمکرات او، هیلاری کلینتون پرداخته و از احتمال کاهش آرای الکترال ترامپ به نفع کلینتون خبر داده است.

به گزارش ایسکانیوز ایندیپندنت امروز چهارشنبه نوشت: باوجودی که هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا نتیجه را به دونالد ترامپ باخت اما اختلاف آرای مردمی وی نسبت به ترامپ به دومیلیون و 700هزار رای رسیده و انتظار می رود این تعداد رو به افزایش باشد.
این نشریه انگلیسی افزود: اما آرای مردمی هیلاری کیلنتون به آرای مردمی باراک اوباما که در انتخابات 2012 به پیروزی رسید حدود 400هزار رای فاصله دارد. اوباما در انتخابات 2012 ریاست جمهوری آمریکا، 65میلیون و 900هزار رای آورد.
ایندیپندنت ادامه داد: رای دهندگان آمریکایی همچنان در برخی از شهرها و ایالت های آمریکا همچون کالیفرنیا، نیویورک و واشنگتن درباره نتیجه این انتخابات اعتراض دارند.
درانتخابات هشتم نوامبر (18 آبان ماه) هیلاری کلینتون از حد نصاب 270 آرا الکترال توانست 232 آرای الکترال را به دست آورد و دونالد ترامپ نیز با کسب 306 آرای الکترال پیروز انتخابات شد.
این نشریه انگلیسی نوشت: آرای الکترال هر سه ایالت کلیدی 'ویسکانسین'، 'پنسیلوانیا' و 'میشیگان' با اختلافی اندک به حساب ترامپ منظور شد، این در حالی است که بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین چهارم دسامبر ( 14 آذرماه) آغاز شد.
به گزارش ایرنا، 'جیل استاین' نامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا از 'حزب سبز' خواستار بازشماری آرا در سه ایالت ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان شده بود. شمارش آرا در ایالت میشیگان نیز به دستور قاضی فدرال از دوشنبه گذشته برابر با 15 آذرماه آغاز شد.
جیل استاین 13 آذرماه به دلیل شرطی که دادگاه ایالتی برای پرداخت وثیقه یک میلیون دلاری تعیین کرد، از درخواست بازشمارش آرا در ایالت پنسیلوانیا صرف نظر کرد. این در حالی بود که رسانه های آمریکایی ساعاتی بعد از تغییر عقیده نامزد حزب سبز برای بازشماری آرای پنسیلوانیا که 20 آرا کالج الکترال (گزینشگران ایالتی) دارد، خبر دادند که وی قصد دارد دادخواست خود را از دادگاه ایالتی به دادگاه فدرال ببرد.
با توجه به اینکه ایالت های ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا هر کدام به ترتیب 10، 16 و 20 رای الکترال دارند و در صورتی که نتایج هر سه این ایالت ها به سود هیلاری کلینتون تمام شود، 46 آرا الکترال از مجموع 306 آرا کنونی الکترال دونالد ترامپ کاسته شده و به حساب نامزد دمکرات منظور خواهد شد.
جیل استاین درانتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا با کسب حدود یک میلیون 400هزار رای ، یک درصد آرای مردمی را به دست آورد.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 710793

وب گردی

وب گردی