برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج

محمدعلی آهنگران : جوهره اصلی جنبش های دانشجویی کشور عزت نفس، استقلال اخلاقی، نگاه انتقادی و احساس مسئولیت جمعی است.

به گزارش ایسکانیوز، به مناسبت بزرگداشت 16 آذر روز دانشجو مراسم باشکوهی با حضور دانشجویان به میزبانی تشکل فرهنگ و سیاست برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آهنگران در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج بیان داشت: در چنین روزی عده ای از دانشجویان کشور پرچمدار مبارزه با ظلم، استکبار و استبداد شده و در این راه مقدس نیز به شهادت رسیدند.

پژوهشگر و مبلغ دینی افزود: خاطرات 16 آذر سال 1332 با وجود تلخ بودن بیانگر تلاش و همت قشر دانشجوی کشور برای آزادی خواهی، تحول گرایی و مقابله با بی عدالتی است و هرگز از اذهان ملت ایران فراموش نخواهد شد.

حجت الاسلام آهنگران با اشاره به اینکه چنین خاطراتی دارای درس های مهم برای دانشجویان ایران اسلامی است، بیان کرد: جوهره اصلی جنبش های دانشجویی کشور شامل عزت نفس، استقلال اخلاقی، نگاه انتقادی و احساس مسئولیت جمعی است.

وی عنوان کرد: جنبش های دانشجویی کشور از زمان آغاز فعالیت در سال 1313 تاکنون فراز و نشیب های متعددی داشته اند اما وجه مشترک همه آنها داشتن نگاه انتقادی سازنده و بدور از احساسات بیجا به مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه است.

حجت الاسلام آهنگران ابراز داشت: فعالیت های متعددی در زمینه های مختلف در دانشگاه های کشور انجام می شود اما فعالیت جنبش های دانشجویی در راستای ایجاد تغییر و تحول مثبت در عرصه های سیاسی و اجتماعی است.

پژوهشگر و مبلغ دینی گفت: جنبش های دانشجویی دارای ویژگی هایی هستند که آنها را از دیگر جنبش های اجتماعی متمایز می کند و از مهمترین آنها می توان به روحیه پرسشگری و انتقادی، آرمان خواهی، اصولگرایی، کمال طلبی و مبارزه با ظلم، تبعیض و بی عدالتی اشاره کرد.

حجت الاسلام آهنگران اظهار داشت: جنبش های دانشجویی کشور دارای اصالت بوده و منشا انواع تحولات سازنده در جامعه هستند و صرف نظر از همه جریان های سیاسی به فعالیت می پردازند.

وی افزود: دانشجو همواره به تحولات سیاسی و اجتماعی جامعه می نگرد و برای ایجاد تحول نیز در حال تلاش و همت است.

به گزارش ایسکانیوز در پایان جلسه محمد علی آهنگران به پرسش های دانشجویان پاسخ دادند.

201

کد خبر: 710797

وب گردی

وب گردی