برگزاری مراسم گرامیداشت روز دانشجو در واحد خوی دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو گفت:دانشجویان چشم آگاه و تیزبین مردم ایران هستند و نباید به موضوعات پیرامون خود بی تفاوت باشند و باید نقش بی بدیلی را در عرصه تصمیم گیری و اعتلای علمی و عملی کشور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی، صبح امروز مراسم بزرگداشت 16 آذر روز دانشجو با حضور مسئولان دانشگاه و جمع کثیری از دانشجویان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی خوی برگزار شد رئیس واحد خوی ضمن خیر مقدم گویی و اشاره به وقایع تاریخچه رشادت ها و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو (شهید قندچی، شهید شریعت رضوی، شهید بزرگ نیا) و شهدای مدافعان حرم و شهدای دانشمندان هسته ای این روز را به تمامی دانشجویان تبریک گفت.
لطفی اظهار کرد: امروز تمامیت ارضی و استقلال و امنیت کشور مرهون جانفشانی شهداء دفاع مقدس و تلاش های جوانان دانشگاهی و شهدای 16 آذر می باشد.
رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد خوی در ادامه سخنانش بیان داشت:دانشجویان با عزم راسخ و تلاش مجدانه می توانند بستر پیشرفت و تعالی میهن اسلامی را فراهم سازند تا روند رو به رشد تحولات علمی و پژوهشی کشور شتاب بیشتری پیدا کند.
این مقام مسئول با تاکید به این که بنا به فرموده مقام معظم رهبری که کرسی های آزاد اندیشی و فضای پر نشاط سیاسی را باید تقویت کرد اظهار داشت: دانشگاه آمادگی خود را برای حمایت از همه تشکل های سیاسی دانشجویی در چهار چوب قوانین و مقررات اعلام می کند.
سپس رضاپور مقدم معاون دانشجویی، فرهنگی واحد خوی در بزرگداشت روز دانشجو در باره شاخص ها و انتظارها ی جنبش دانشجویی در دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت:دانشجو باید شان دانشجویی خود را حفظ کند و وارد بحث های سیاسی شود نه سیاست بازی و طوری سیاسی بار آید که در مباحث زنده و مسائل روز موقعیت هایش را در دنیا تحلیل کند.
رضاپور مقدم به ویژگی های جنبش دانشجویی نیز اشاره داشته گفت:دانشجو باید در عرصه میدان کار باشد و از تعلقات دنیوی خارج شده و وارد کار سیاسی و فعالیت های اجتماعی شود و با نقد شرایط فرهنگی بینش کافی پیدا کند.
وی ضمن اشاره به واقعه روز 16 آذر سال 1332 و شهادت تعداد 3 نفر از دانشجویان در اعتراض به حضور نیکسون معاون رییس جمهور آمریکا در ایران گفت:روز دانشجو ثابت می کند که دانشجو برای همیشه زنده است و دانشجو به عنوان عضو اساسی، پشتیبان و دیده بان و ناظر بر فعالیت هاست.
این مقام مسئول از دانشجویان خواست: در خصوص مسائلی همچون بحث در خصوص برجام، حقوق های نجومی، و نقش مدافعان حرم در ضمانت امنیت کشور، نقش داعش در فراموشی جنایات اسرائیل که از مطالبات مقام معظم رهبری از قشر دانشجو می باشد بیش از پیش تلاش داشته باشند.
رضاپور مقدم در خاتمه سخنانش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان داشت: دانشجو باید "استعمار، استکبار ستیزی کند و در عصر جدید تکاثر ستیزی را پیشه خود سازد و نقش آفرینی را چه در زمان حال و آینده داشته باشد.

203/200

کد خبر: 710840

وب گردی

وب گردی