استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه: بهبود کیفیت زندگی، بهترین روش درمانی برای شاد زیستن است

یک استاد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بهترین روش درمانی به منظور شاد زیستن، درمان مبتنی بر بهبود کیفیت زندگی است همچنین از اصول مهم نشاط و شادمانی می توان به سبک زندگی متعادل ، بخشش ، مردم آمیزی و صمیمیت با دوستان،صداقت عاطفی ، تامل و تفکر و معنا یابی اشاره کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر عباس روحانی استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه با اشاره به کمبود نشاط در سطح جامعه به ایسکانیوز گفت: نتایج تحقیقات پژوهشگران حاکی از آن است که شادمانی و هیجانات در جامعه کاهش پیدا کرده است البته دلایل افت هیجانات مثبت در جامعه های مختلف متفاوت است.

وی ادامه داد: برخی از روانشناسان علت کاهش شادی را به عوامل اقتصادی ، روانشناختی ، جامعه شناختی و ... نسبت می دهند در مبحث جامعه شناختی ممکن است برخی از افراد تصور کنند از جایگاه اجتماعی مناسبی برخوردار نیستند و از لحاظ رفاهی شرایط مطلوبی ندارند ، معمولا تبادل حس های مثبت در این گونه افراد کم است و به طور معمول احساس می کنند به اندازه دیگران شاد نیستند.

این استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد افزود: برخی از افراد ممکن است به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی مانند فقر و تنگ دستی، درآمد پایین و رکود اقتصادی حسرت زندگی دیگران را داشته باشند و تصور کنند قشر ثروتمند جامعه زندگی شادتری دارند. معمولا این افراد به صورت ظاهری به زندگی قشر پر درآمد جامعه می نگرند و تصور می کنند به دلیل کاهش قدرت خرید و عدم گذراندن لذت بخش اوقات فراغت در مکان های لوکس نمی توانند زندگی شادی داشته باشند.

وی تاکید کرد: این افراد باید در ابتدا درک کنند با تکیه بر شرایط مناسب مالی نمی توان زندگی شادی داشت بلکه شادی توسط خود افراد ایجاد می شود. از منظر روانشناختی عدم وجود برخی از نکات در زندگی می تواند باعث کاهش شادی درونی افراد شود که درون فکنی کردن هیجانات منفی، افزایش افسردگی ، مشکلات عاطفی، خانوادگی و... از جمله آن هاست.

دکتر عباس روحانی اضافه کرد: البته بهترین روش درمانی به منظور شاد زیستن، درمان مبتنی بر بهبود کیفیت زندگی است همچنین از اصول مهم نشاط و شادمانی می توان به سبک زندگی متعادل ، بخشش ، مردم آمیزی و صمیمیت با دوستان، صداقت عاطفی ، تامل ، تفکر و معنا یابی اشاره کرد.

700/701

کد خبر: 710844

وب گردی

وب گردی