زباله، سهم مازندران از گردشگران طبیعت

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت : سهم مازندران از گردشگران طبیعت در شرایط فعلی دپو شدن زباله از سوی مسافران است.

به گزارش ایسکانیوز، سید محمد مجابی در آئین پرداخت غرامت حمله پلنگ به دامداران مازندران در ساری افزود : سازمان محیط زیست برای جبران خسارت های ناشی از زباله بر دامن طبیعت طرح های بازیافت را در قالب اقتصاد سبز در دستور کار قرار داده است.
وی گرم شدن زمین و از بین رفتن گونه های نادر گیاهی و جانوری را در سطح کشور ناشی از استفاده نادرست از محیط زیست اعلام کرد.
معاون سازمان محیط زیست کشوراظهارداشت : باید با اجرای دقیق سیاست های کلی حفاظت از محیط زیست ابلاغی رهبر معظم انقلاب از بسیاری تعرض به طبیعت به بهانه های مختلف حتی ساخت مدرسه و پارک و غیره نیز گرفته می شود.
مجابی افزود : باید با اجرای اقتصاد و صنایع سبز میزان خسارت های وارده به محیط زیست را در سطح کشور کاهش داد و این کار از برنامه های مهم محیط زیست در سال های اخیر است که نیاز به حمایت همه جانبه دارد.
عملیاتی شدن تنفس 10 ساله جنگل
معاون سازمان محیط زیست طرح تنفس 10 ساله جنگل را یکی از طرح های مهم در برنامه ششم توسعه دانست و گفت که این طرح با تصویب در مجلس شورای اسلامی در سطح کشور عملیاتی می شود.
مجابی افزود : در کمیسیون مجلس شورای اسلامی رایزنی با نمایندگان به خصوص نمایندگان مردم شمال کشوردر مجلس شورای اسلامی به دنبال نهایی شدن این طرح و اجرایی کردن آن هستیم.
وی اضافه کرد : در نیم قرن اخیر میزان جنگل های خوب و مستعد کشور کاهش چشمگیری داشته و تنفس 10 ساله می تواند برای احیاء جنگل مفید باشد.
افزایش 103 درصدی اعتبار محیط زیست در دولت تدبیر و امید
معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حاظت محیط زیست کشور گفت که در دولت تدبیر و امید اعتبار این سازمان 103 درصد نسبت به گذشته افزایش یافت.
مجابی افزود : اگرچه این سازمان همچنان برای اجرای برنامه های خود به اعتبار بیشتری نیاز دارد، ولی این افزایش نشان از توجه دولت به حوزه محیط زیست و سلامت جامعه است.
در این نشست با همکاری شرکت بیمه به 55 دامدار مازندران بیش از یک میلیارد ریال غرامت ناشی از حمله پلنگ پرداخت شد.
منبع:ایرنا

700/706

کد خبر: 710859

وب گردی

وب گردی