هاشمی طباطبایی: عضویت در آسایهل زمینه تبادلات بین المللی علمی را بیش از پیش فراهم می کند

رئیس مرکز گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد با ابراز خرسندی از ریاست دو ساله دکتر میرزاده در موسسه آسایهل بیان داشت:  با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نماینده ایران وارد (آسایهل) شده است، تاثیر بسیار خوبی روی مجموعه دانشگاه های داخلی کشور خواهد گذاشت و این امرامکان تبادلات بین المللی را بیش از پیش فراهم کند.

میترا هاشمی طباطبایی، رئیس مرکز گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه آزاد به نمایندگی از ایران یکی از اعضای انجمن آسایهل که شامل دانشگاه های جنوب شرق آسیا دانشگاه ها است. لازم به ذکر است بیش از 200 دانشگاه عضو این انجمن هستند و خیلی از این دانشگاه ها رتبه های بالای بین المللی علمی دارند و دانشگاه هایی از کشورهای اروپایی، کانادا و چند دانشگاه آمریکایی نیز از اعضای این انجمن هستند.

وی افزود: افتخار بزرگی است که 9 دانشگاه ایران جزو آسایهل شده اند و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز دریک دوره دو ساله به عنوان رئیس آسایهل انتخاب شد و این امر سبب می شود ایران از نظر علمی دیده شده و در این راستا همکاری های بین المللی بهتر و بیشتری برای دانشگاه آزاد اسلامی با کشورهای منطقه و سایر دانشگاه هایی که عضو این انجمن هستند صورت بگیرد.

وی افزود: عضویت در آسایهل سبب کسب تجربیاتی تازه در سطح آموزش عالی و توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور های مختلف شده و زمینه تبادل اطلاعات دانشجویان کشورهای عضو را فراهم می کند.

رئیس مرکز گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اظهار داشت: در زمینه اقدامات پژوهشی با عضویت در آسایهل علاوه بر اقدامات آموزشی و علمی که میان دانشگاه ها انجام گرفته، امکان انتقال تجربیات پژوهشی فراهم می شود.

طباطبایی خاطرنشان کرد: عضویت در آسایهل سبب معرفی و تبادل مجلات منتشره در دانشگاه های کشور بخصوص دانشگاه آزاد را فراهم می کند. در این راستا با طرح بحث هایی در تعدادی از مجلات دانشگاه آزاد اسلامی ضمن معرفی این مجلات به اعضای انجمن و هیات علمی دانشگاه های عضو آسایهل از این افراد به نوعی در نوشتن مقالات و همکاری علمی دعوت به عمل بیاید تا در این زمینه صاحب نظران عضو انجمن آسایهل به تیم تحقیقاتی دانشگاه آزاد در مجلات ملحق شوند. عضو هیات تحریریه ما شده و با ارائه مقاله باعث تبلیغ و شناسایی مجلات بشوند و به نوعی تبادل مقالات میان دانشجویان ایرانی و خارجی برقرار شود.

وی افزود: از طرفی با برگزاری کنفرانس های بین المللی بین کشورهای مختلف که زیر نظر انجمن آسایهل هستند، مجلات مشترکی می تواند با حمایت تمامی افراد عضو منتشر شود. یکی از معیارهای ورود دانشگاه ها و مراکز آموزشی به رتبه بندی های مهم بین المللی مسئله همکاری های بین المللی است.

طباطبایی گفت: یکی از فاکتورهای اصلی عضویت دانشگاه ها در انجمن آسایهل سنجش کمی و کیفی تولیدات علمی و کارهای پژوهشی است که هر دانشگاه به چه میزان از تولیدات علمی و فعالیت های پژوهشی را با همکاری دیگر دانشگاه در سطح بین المللی انجام داده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: عضویت دانشگاه آزاد درآسایهل فرصت بسیار خوبی است که در نتیجه این همکاری بین المللی، رنکینگ دانشگاهی را با این همکاری بین المللی بالا ببرد و این امر سبب می شود رنکینگ دانشگاه آزاد با این همکاری بین المللی افزایش یابد و زمینه ارتقای علمی این دانشگاه در رتبه بندی های مهم و تاثیرگذار را فراهم می کند.

طباطبایی افزود: با ورود دانشگاه های کشور ایران در مجموعه دانشگاه های جنوب شرق آسیا (آسایهل) صد در صد این امر علاوه بر فعایت های دانشگاهی در سطح کشور نیز تاثیر گذار است. با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نماینده ایران وارد (آسایهل) شده است، مطمئنا تاثیر بسیار خوبی روی مجموعه دانشگاه های داخلی کشور هم خواهد گذاشت و این امرامکان تبادلات بین المللی را بیش از پیش فراهم کند.

رئیس مرکز گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد در پایان اظهار داشت: اگر پروژه های مشترکی در این زمینه تعریف شود مطمئنا در زمینه اقتصادی هم می تواند تبادل دانشجو از نظر اقتصادی به دانشگاه ها یاری رسانده و نیز در بحث پروژه های و طرح های پژوهشی و مواردی از این قبیل و حتی ارائه دستاودرهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی به سایر کشورها یاری رساند. همچنین در مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان دست به تولید محصولاتی خوبی زده و این عوامل می تواند با ارائه به کشورهای دیگر به نتایج خوبی دست پیدا کند.

205/200

کد خبر: 710870

وب گردی

وب گردی