روز 16 آذرماه روز مقدسی است با نماد استکبار ستیزی

همزمان با فرا رسیدن 16 آذرماه، روز دانشجو، مراسم جشنی با حضور مسلم بهادری، رئیس گروه علوم پایه فرهنگستان علوم پزشکی، هیات رئیسه و دانشجویان در سالن آمفی تئاتر شایورد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به همت معاونت دانشجویی- فرهنگی و همکاری بسیج دانشجویی همزمان با فرارسیدن روز 16 آذر، مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور مسلم بهادری، استاد پیشکسوت جامعه پزشکی و رییس گروه علوم پایه فرهنگستان علوم پزشکی، سید مهدی رضایت، ریاست واحد علوم دارویی، معاونان، روسای دانشکده ها، استادان، کارکنان و دانشجویان مراسم گرامیداشت روز دانشجو در آمفی تئاتر شایورد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور پرشور دانشجویان همراه بود، ابتدا رضایت، ریاست واحد ضمن تبریک روز دانشجو به دانشجویان واحد، از برگزار کنندگان این مراسم تقدیر و تشکر کرد و گفت: کسانی از جنس شما دانشجویان برای این مملکت جانفشانی کردند و می بایست در این روز یاد و خاطرشان را گرامی بدارید.

وی همچنین از قبول دعوت بهادری استاد پیشکسوت جامعه پزشکی و حضورشان در مراسم روز دانشجوی واحد علوم دارویی تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این مراسم مسلم بهادری، استاد پیشکسوت گروه علوم پزشکی دانشگاه تهران و رئیس گروه علوم پایه فرهنگستان علوم پزشکی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دانشجو به شرح خاطرات حضور خود در واقعه 16 آذرماه پرداخت.

بهادری گفت: جنبش دانشجویی اصولا بعد از 28 مرداد یک جنب ضد استکباری و ضد استعماری بود و روز 16 آذرماه روز مقدسی است با نماد استکبار ستیزی که خاصیت جنبش دانشجویی بوده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: نباید سرنخ دشمنی با آمریکا از 28 مرداد را فراموش کرد و جنبش دانشجویی در این مسیر جلو می رود و این جنبش نباید توسط دیگران دچار گمراهی شود.

چمران با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی فضای دیگری در دانشگاه به وجود آمد و سبب شد که در مقابل رژیم صدام بایستیم و پیروز شویم.افزود: این روند انقلاب اسلامی را حزب الله در لبنان و حماس در فلسطین ادامه دادند و به پیروزی رسیدند. این راه پیروزی سبب شده که آمریکا به هراس بیفتد زیرا مشاهده می کند سنگرهایش در حال ریزش است.

این مراسم با پخش کلیپهای شاد، مسابقه، موسیقی سنتی و تقدیر از دانشجویان پایان یافت.

203/200

کد خبر: 710898

وب گردی

وب گردی