برگزاری مراسم گرامیداشت"روز دانشجو" در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد

بمناسبت گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو، مراسمی در سالن همایش های علامه شهیدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور فرماندار و معاون استاندار لرستان، هیأت رئیسه واحد و جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم دکتر مجید شمس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد ضمن یادآوری حماسه 16 آذر 1332 گفت: معاون رئیس جمهور آمریکا در سال 1332 قرار بود برای سنجش و ارزیابی سرمایه گذاری سازمان جاسوسی آمریکا در جریان کودتای 28 مرداد وارد ایران شود و نتیجه سرمایه‌گذاریشان را گزارش کند. برای این منظور همزمان با سفیر جدید انگلیس وارد ایران می شود که با اعتراض شدید دانشجویان مواجه می شوند. البته شروع این اعتراض ها از 14 آذرماه 32 آغاز شده بود.

وی افزود:رژیم پهلوی گارد مسلح خود را برای خاموش کردن اعتراضات دانشجویی و سرکوب دانشجویان وارد صحن دانشگاه می کند و در برخوردهایی که اتفاق می افتد 3 تن از دانشجویان عزیز این کشور به نام های شریعت رضوی، قندچی و بزرگ نیا به شهادت می رسند و این روز به عنوان روز دانشجو که مناسبت آن با بیداری، بصیرت و هوشیاری دانشجو در مقابل استکبار و استکبار ستیزی است رقم می خورد. بنابراین این روز همیشه در تاریخ و تقویم این کشور ماندگار خواهد بود و شما عزیزان دانشجو ادامه دهندگان و رهروان دانشجویان پیشینی هستید که از ارزش های اسلامی و تمامیت ارضی کشور دفاع کردند.

شمس ادامه داد: دانشجو نه تنها در یک برهه از زمان و نه یک دوره خاصی است . دانشجو در همه دوره ها و عرصه ها اظهار نظر و نقش آفرینی می کند. این یک نوع نقش آفرینی در قبل از انقلاب بود و در هنگام مبارزات انقلاب اسلامی و در زمان راهپیمایی بر علیه رژیم طاغوت، نقش دانشجویان بی بدیل بود. در دفاع مقدس و در دوران جنگ شهدای دانشجوی ما نمونه های عینی از رشادت ها و ایثارگری ها بودند. شهدایی مثل احدی، گودرزی و کاظمی دانشجویانی بودند که از پشت میز دانشگاه با رتبه های تک رقمی کنکور برای حفظ انقلاب و ارزش های اسلامی به جبهه ها شتافتند. این ها نمونه و نماد یک دانشجوی ارزشی هستند. بنابراین باید این روز را ارج بنهیم و قدر و ارزش جایگاه خود را بدانیم.

رئیس واحد بروجرد افزود: از ویژگی های دانشجوی نمونه ، اخلاق محور بودن، علمی بودن، ولایت مداری و برخورداری از الگوهای یک انسان وارسته است و دانشجوی خوب باید برای سایر اقشار جامعه الگو باشد تا بتوانند از این الگوی خوب بهره بگیرند.

دکتر شمس در خاتمه سخنانش برای دانشجویان در صحنه های علمی، ورزشی، فرهنگی و سیاسی آرزوی موفقیت کرد و از آنان خواست در حفظ ارزش های اسلامی و انسانی کوشا باشند تا بتوانند مدیران و آینده سازان خوبی برای جامعه و کشور عزیزمان، ایران اسلامی باشند.

سپس پنج نفر از اعضای تشکل های سیاسی اسلامی دانشجویی به نمایندگی از سایر دانشجویان مطالبی در خصوص مسائل، مشکلات، معضلات و ناهنجاری های شهر بروجرد مطرح کردند.

بعد از سخنان نماینده‌های دانشجویان علی کورانی‎فر فرماندار بروجرد و معاون استاندار لرستان نیز در پاسخ به سئوالات و مطالبات دانشجویان اظهار کرد: مدیریت تنها به معنای پاسخ دادن به تلفن و امضا کردن نامه ها نیست، بلکه مدیران وظایف و رسالت‎ کاری مهم تری را بر عهده دارند.

وی عنوان کرد: جامعه دانشجویی بروجرد باید با برقراری و تقویت ارتباط خود با مجموعه ادارات و دستگاه‎های اجرایی این شهرستان زمینه را بهره‎گیری هر چه بیشتر از ایده‎ها و راهکارهای موثر و مثمر ثمر خود فراهم کند.

فرماندار بروجرد در خصوص انتقاد دانشجویان مبنی بر استخدام نیروهای غیر بومی در بدنه ادارات و نهادهای این شهرستان عنوان کرد: باید از توان تمامی افراد حتی نیروهای غیر بومی که قادر به حل بخشی از مشکلات این شهرستان هستند، به نحو مطلوب و بهینه استفاده شود.

کورانی‎فر در ادامه بر ضرورت ایجاد فضای لازم برای سرمایه‎گذاری در شهرستان بروجرد تاکید کرد و افزود: باید همگی به دنبال حرکت در جهت ایجاد فرصت‎های شغلی، بهبود فضای کسب و کار، رفاه و آسایش مردم باشیم.

معاون استاندار لرستان در پاسخ به انتقاد دانشجویان از نبود فضای کسب و کار برای آنها پس از فارغ‎التحصیلی از دانشگاه گفت: دانشجویان به دلیل برخورداری از ذهن جستجوگر، انرژی، شادابی، قدرت قلم و پرسشگری سرمایه‎های اصلی کشور به شمار می‎روند. ما نیز حاضر به حمایت از دانشجویانی هستیم که در موضوعات و حوزه‎های مختلف فکر، ایده، طرح و پروژه‎های نو و کارآمد دارند. همچنین زمینه را برای معرفی دانشجویان صاحب ایده و طرح به افراد دارای تمکن مالی فراهم می‎کنیم، تا از این طریق ایده‎های خلاق در کنار سرمایه و امکانات، اثربخشی بیشتری را به همراه داشته باشد.

کورانی‎فر با تاکید بر اینکه کلید حل مشکلات را باید از درون خود بجوییم و منتظر منجی و نجات دهنده نباشیم تصریح کرد: راه برون رفت از مشکلات در لرستان و بروجرد ترجیح دادن منافع عمومی بر منفعت شخصی بوده و ما باید واقع بینانه به اوضاع استان نگاه کنیم و با کار و تلاش مضاعف برای پیشرفت و توسعه استان و شهرستان گام برداریم.

فرماندار بروجرد افزود: دولت تدبیر و امید نیز با تمام دشواری هایی که پیش رو داشته توانسته تورم را مهار و نرخ رشد اقتصادی را افزایش دهد و کارهای بزرگی در عرصه بهداشت و درمان و طرح تحول نظام سلامت انجام دهد.

کورانی فر گفت: توافق هسته ای کشور را از گرفتار شدن در یک جنگ خلاص کرد و وجهه نظام جمهوری اسلامی را در عرصه بین المللی بالا برد.

وی با اشاره به اینکه مسائل کلیدی و مهم در کشور طبق سیاست های کلی نظام تصمیم گیری و اجرا می شوند اضافه کرد: برجام نیز با سیاست های کلی نظام همراه بوده و هیچ قراردادی بدون مشورت کلی امضا نمی شود.

فرماندار بروجرد و معاون استاندار لرستان تصریح کرد: دانشجویان، فعالان رسانه‎ای و دیگر اقشار صاحب فکر و اندیشه باید در کنار یافتن علل و عوامل شرایط موجود، پاسخ‎ها و راهکارهای عملیاتی را برای حل آنها و حرکت به سمت شرایط هر چه بهتر ارائه دهند.

سپس از چند نفر از دانشجویان برتر علمی، فعالین تشکلهای دانشجویی و قهرمانان ورزشی با اهدای لوح و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

201

کد خبر: 710974

وب گردی

وب گردی