افزایش 7میلیون پلاک به ظرفیت پلاک خودروهای تهران/پلاک های امانی واگذار نمی شوند

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: با افزایش شماره گذاری پلاک خودروهای تهران با 9 کد ، 7 میلیون پلاک به ظرفیت های پلاک خودروهای پایتخت افزوده شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا،سرهنگ سعید روحی افزود: مدتی است که افزایش شماره گذاری پلاک تهران با 9 کد از 10 تا 90 را پیش بینی کرده ایم این در حالی است که پیش از این کدهای 11 تا 99 در خودروها نصب می شد که ظرفیت این پلاک ها به اتمام رسید.
او ادامه داد: پیش از این هفت میلیون پلاک به تهران اختصاص داده بودیم که حدود نیمی از آن در خرید و فروش ها به انبار پلاک ها برگشت داده شد.
معاون فنی و مهندسی پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: از اسفندماه 82 ، 9 کد پلاک از 11 تا 99 به تهران اختصاص داده شده بود که سه میلیون و 500 هزار پلاک به صورت امانی در انبار پلاک راهور موجود است و سه میلیون و 500 هزار پلاک دیگر روی خودروها نصب شد.
سرهنگ روحی اضافه کرد: پلاک های با کد 99 به اتمام رسید و هفت میلیون ظرفیت دیگر به شماره های تهران افزوده شد.
او در مورد تکلیف پلاک های امانی که در انبار موجود است، گفت: این پلاک ها متعلق به مردم است و مالکیت شخصی دارد به عنوان مثال فردی که خودروی شخصی خود را فروخته و خودروی جدیدی خریداری نکرده است در نزد پلیس امانت است تا خودروی جدیدی خریداری کند در غیر این صورت در انبار باقی می ماند.
او با بیان اینکه پلاک خودروها فرد محوری است، تصریح کرد: البته تا قبل از سال 82 ، پلاک ها روی خودرو نصب شده و فک نمی شد اما اکنون این پلاک ها مالکیت شخصی دارد و قابل خرید و فروش یا واگذاری نیست.
سرهنگ روحی در پاسخ به این سوال که اگر فردی فوت کند، تکلیف پلاکی که در انبار است، چه می شود؟ گفت: چنانچه صاحب پلاک فوت کند از آن جایی که سوابق آن نیاز است و مسائل امنیتی و قضائی بعد از فوت ،به نام فرد فوت شده، باقی می ماند، پلاک همچنان در امانت پلیس خواهد بود و به شخص دیگری واگذار نمی شود.
معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا افزود: از سوی دیگر نیازی به استفاده از این پلاک ها نیست چرا که همان طور که گفته شد هفت میلیون پلاک به ظرفیت تهران اضافه شده است.

700/703

کد خبر: 711003

وب گردی

وب گردی