برگزاری سمینار یک روزه باعنوان"پیشرفت علم و صنعت، در راستای اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی "دردانشگاه آزاداسلامی اراک

"سمیناریکروزه پیشرفت علم و صنعت، در راستای اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی" با همت بسیج دانشجویی و با حضور دکتراحمد توکلی نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و پروفسور عظیم اکبرزاده عضو انجمن نانو فناوری ایران در دو نوبت صبح وعصر در سالن شهیدچمران دانشگاه آزاداسلامی اراک برگزار شد .

به گزارش ایسکانیوز؛علیرضا نظام آبادی دبیرهیأت امنا ورییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در ابتدای این سمینار ضمن خوش آمدگویی و تبریک روز دانشجوگفت: شانزدهم آذرماه هرسال یادآور روح استکبارستیزی، عدالت طلبی وآزادی خواهی دانشجویان ایرانی درپرتو آموزه های دینی و اسلام ناب محمدی است .

رییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی گفت: فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مولود نماز جمعه از اردیبهشت سال 1362 از تریبون نماز جمعه که در اصل نقطه شروع دانشگاه آزاد اسلامی بود،آغازشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک اظهارکرد:دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نمونه های بارز موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی درحوزه آموزش عالی است واصل44 قانون اساسی کشورکه باکمک با برکت ده میلیون ریالی حضرت امام راحل(ره) و ژرف اندیشی و نیک اندیشی آیت الله هاشمی از هیچ به بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شده است و بیش از سه دهه (دهه استقرار- دهه توسعه- دهه کیفیت) هم اکنون در دهه چهارم با مدیریت خرد ورزانه و توأم با اخلاق و عدالت میرزاده که معتقد به استفاده از خرد جمعی وهم اندیشی هستند خوشبختانه در این مدت که ریاست دانشگاه را برعهده دارند به حق از کیان دانشگاه آزاد اسلامی و آنچه که در دانشگاه آزاد اسلامی مهیا شده نه تنها خوب نگهداری کرده بلکه تمام تلاش و همت خود و تیم همراهشون را به کار گرفته اند تا فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی تحقق یابد و دیگر مسئل اساسی کشور عملیاتی شود.

رییس دانشگاه آزاداسلامی اراک بابیان اینکه بحث اقتصاد مقاومتی از خواسته ها و تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب است که همه مردم به ویژه دانشگاه های کشور به عنوان موتورفکری جامعه باید در این راستا تلاش کنند،اظهارکرد:همه باید دست به دست هم دهند تا با تلاش و پشتکار زمینه رشد و شکوفایی هر چه بیشتر کشور فراهم شود.

وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در کوتاه مدت محقق نمی شود و باید در سایه برنامه و با حضور پررنگ همه اقشار جامعه دنبال شود.

دبیرهیأت امنای استان مرکزی گفت: موفقیت، آرامش و عزت امروز جامعه اسلامی مرهون خون پاک شهدا است و دانشجویان باید زندگی شهدا را به خوبی مطالعه کنند و از آن درس بگیرند.

وی گفت:در دانشگاه آزاد اسلامی اراک بیش از 16 هزار دانشجو در 274 رشته - مقطع به تحصیل اشتغال دارند.

درادامه احمدتوکلی اظهارکرد :جنبش دانشجویی باید نسبت به قانونمداری سیاستمداران و سایر قدرتمندان اجتماع و شفافیت کارکرد آنان حساس باشد.

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در حکومت مردم سالار، استبداد به معنای قانون شکنی صاحبان قدرت است و ضدیت با استبداد به معنای دفاع از حاکمیت قانون بر اقدامات سیاستمداران و قدرتمندان است و شفافیت لازمه انجام این وظیفه است.

وی اضافه کرد: اشکال پیچیده امروز استعمار غرب، جهانی سازی آمریکایی است.

توکلی اظهار کرد: دولت آمریکا دولتی است که مداوم با قرض کردن از بازار سرمایه جهانی در تامین خواسته های آمریکائیان و حفظ سلطه بر منابع ثروت ملت ها به اهدافش می رسد.

وی گفت: قدرت نظامی آمریکا در مقیاس جهانی برجسته تر، انحصاری و یک جانبه شده در حالی که قدرت نسبی ظرفیت تولیدی آمریکا کاهش یافته است و این نکته به نوبه خود بر این تناقص استوار است که ایالات متحده بیش از تولید خودش که می تواند بهای آن را بپردازد، مصرف می کند.

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:استعمار تاریخی غرب همچنان در اشکال جدید و پیچیده تری ادامه دارد، اشکال نوین نظام یافته، ساختاری و آراسته است.

توکلی عنوان کرد:استعمار نوین نظم خود ساخته را به نام جهانی سازی بر همه کشورهای تحمیل می کند.

رئیس پیشین مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی افزود: واردات کالا به معنای توسعه بیکاری است و هر کالایی که وارد کشور شود سهم اشتغال داخلی را کاهش می دهد.

وی درپایان سمینار گفت: خدا پرست زیر بار هیچ زوری نمی رود و توجه به این مهم امری ضروری است.

پروفسورعظیم اکبرزاده در سمینار پیشرفت علم و صنعت در راستای اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، ضمن تشکر وخسته نباشی به مسئولان دانشگاه آزاداسلامی ، اظهارکرد:در دانشگاه آزاداسلامی خیلی کار شده است شما به مدیران دانشگاه کمک کنید و دست بدست هم بدهید و بهتر کارکنید و وقف در دانشگاه طی بررسی هایی که کردم عین وقف های دیگر است و خدمتی که دانشگاه آزاداسلامی به کشور نموده است بیشتر از دانشگاه های دولتی است.

203/200

کد خبر: 711039

وب گردی

وب گردی