ساخت و سازها در اراضی عباس آباد با مصوبات شورا مغایرت دارد/ شهرداری تهران به بانک مرکزی مجوز ساخت زیرگذر داده است

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعدادی از نهادها و سازمان ها از جمله بانک مرکزی و بنیاد مستضعفان ساخت و سازهایی در اراضی عباس آباد انجام داده اند که با مصوبات شورا مغایرت دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی عباس آباد اظهار داشت: در سال های گذشته شاهد بارگذاری های غیرمجازی در سطح اراضی عباس آباد بودیم.

او افزود: این بارگذاری ها با طرح جامع نوسازی اراضی عباس آباد، منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری و همچنین مصوبات شورای شهر مغایر بوده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: تعدادی از نهادها و سازمان ها از جمله بانک مرکزی و بنیاد مستضعفان، ساخت و سازهایی در این اراضی انجام داده‌اند که با مصوبات شورا مغایرت دارد.

سالاری با اشاره به احداث پروژه اطلس ایرانیان گفت: در طرح جامع نوسازی اراضی عباس آباد پروژه tod پیش‌بینی شده بوده اما آن‌چه که در آن‌جا ساخته شد، برخلاف میزان کاربری های تجاری این اراضی بود.

او با بیان اینکه شهرداری تهران از این به بعد نباید به مجموعه سازمان ها و نهادها مجوز ساخت و ساز در این مکان را بدهد، تأکید کرد: مجموعه بارگذاری های صورت گرفته باید در راستای اهداف نوسازی اراضی عباس آباد و در اختیار این شرکت قرار گیرد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: این مجوزها باید در راستای کاربری های فرهنگی، تفرجگاهی و هتلینگ باشد.

سالاری با بیان اینکه شهرداری تهران به بانک مرکزی مجوز ساخت زیرگذری در خیابان شهید حقانی را داده است، گفت: این ساختمان برای انجام امور اداری بانک مرکزی است، در حالی که ساخت این ساختمان در اراضی عباس آباد خود با مفاد طرح جامع نوسازی این اراضی مغایرت دارد.

او ادامه داد: بحث شورا این است که ساختمانی با این حجم وسیع بارگذاری باید به فضاهای فرهنگی و هتلینگ تبدیل شود تا به این وسیله به مجموعه بازدیدکنندگانی که از اقصی نقاط ایران و دنیا برای دیدن اراضی عباس آباد می آیند، خدمات دهد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بحث اطلس ایرانیان افزود: در یک ماه گذشته در شورای معماری و شهرسازی کشور بحث توقف این ساختمان مطرح شد و شورا نیز به آن ورود جدی پیدا کرد تا میزان کاربری‌هایی که خارج از طراحی فرهنگی طرح جامع بوده، حذف شود.

700/703

کد خبر: 711064

وب گردی

وب گردی