ستاد اقامه نماز کشور از دانشگاه آزاد اسلامی تجلیل کرد

ستاد اقامه نماز کشور در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز ، از دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل عمکرد مطلوب در این حوزه تجلیل کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در این اجلاس که صبح امروز با شعار «نماز و کاهش آسیب‌های اجتماعی» در مجتمع دانشگاهی امام خمینی (ره) کرج برگزار شد، دکتر سیدطه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ، به نمایندگی از این دانشگاه لوح تقدیر ستاد اقامه نماز کشور را از آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس دستگاه قضا و حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور دریافت کرد.
بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز با حضور ۴۵۰ میهمان ویژه از ۳۰ استان کشور و قرائت پیام مقام معظم رهبری (مدظله عالی) از سوی آیت‌الله حسینی همدانی ، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در مجتمع دانشگاهی امام خمینی (ره) کرج آغاز شد.

* آملی لاریجانی: نماز راهی اساسی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است
سپس رییس دستگاه قضا با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام یازدهم شیعیان حضرت امام حسن عسکری (ع) تاکید کرد که که بحث نماز در روزگار ما و در شرایط خاصی که در کشور، منطقه و جهان حاکم است، اهمیت فراوانی دارد.
آیت الله صادق آملی لاریجانی گفت: امروز دنیا تشنه معنویت است و این را کسانی که با اندیشه های خصوصا مغرب زمین آشنا هستند، می دانند.
او تصریح کرد: امروز وضعیت معنویت و تشنگی برای تحصیل معنویت در دنیا به آشکار دیده می شود. دلیل این مساله نیاز به واکاوی دارد که چرا مسیر تمدنی غرب به این سو رفته است که علل مختلفی دارد که رجوع به خود و سرگشتگی های مسنمر در چندین قرن گذشته از علل آن بوده است.
رییس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: امروز با ایسم های مختلفی که در مغرب زمین به وجود آمده، هنوز بشر حیران است و به خواسته هایش نرسیده و به بهانه آزادی بهانه هایی مطرح کرده اند که قله آن شیوه ها، کیفیت مناظره ها و صحبت ها و نحوه برخورد به ویژه در آمریکا هیچ اخلاق و معنویت در آن نبوده است.
آملی لاریجانی توضیح داد: ما در کشوری زندگی می کنیم که تمدن اسلامی دارد و کتاب قرآن و سنت پیامبر (ص) و روش ائمه اطهار (ع) پیش روی ماست. خسارت بزرگی است اگر از تعالیم قرآن و اهل بیت (ع) دور بیفتم.
او نماز را یکی از مسلم ترین ابزار برای ترقی و سعادت انسانی و برای بهبود وضعیت جامعه دانست و اظهار کرد:‌ هر کسی در هر لباسی و موقعیتی باید اجرایی شدن نماز در جامعه تلاش کند. همه معتقدند نماز جزو اثرگذارترین فرایض است و راهی اساسی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی.
رییس قوه قضائیه افزود: این روایت از پیامبر اکرم (ص) آمده است که اگر در خانه کسی از شما نهر آبی باشد که هر کس خود را 5 بار در روز شستشو بدهد چیزی از آلودگی در بدن باقی نمی ماند و مثال نماز مانند نهر جاری است.

* قرائتی: دستگاه ها برای اشاعه نماز بودجه ویژه اختصاص دهند
رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز با اشاره به جایگاه وحدت آفرین نمازجماعت گفت: وزارتخانه ها و تمامی دستگاه ها باید برای گسترش و اشاعه فرهنگ نماز، بودجه ویژه اختصاص دهند.

حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی ، توضیح داد: مقام معظم رهبری همواره در خصوص بحث نماز تاکید ویژه داشته اند چرا که اگر مقوله نماز در کشور رشد نکند توسعه صنعتی، اقتصادی و سیاسی نخواهیم داشت.
او افزود: با گسترش فضاهای مجازی و ماهواره ها نیازمند این هستیم که هر وزارتخانه ای بودجه نماز را تعیین کند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه نباید در اشاعه نماز کوتاهی صورت گیرد ، خاطرنشان کرد: همه مدیران و مسئولان باید دراین زمینه به وظایف خود عمل کنند و کوتاهی نشود.
قرائتی اظهار کرد: حوزه های علمیه نیز باید شیوه دعوت نسل جدید را به نماز آموزش ببینند و فراگیری شیوه های دعوت باید درس الزامی و اجباری برای طلبه ها شود.
او ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان نیز که تربیت نسل آینده در اختیار افرادی است که در این دانشگاه آموزش می بینند باید شیوه دعوت نسل جدید به نماز را درقالب کتب درسی به آنها آموزش دهد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور ارتباط تنگاتنگ بین نسل جدید و ائمه جمعه و جماعات را ضروری دانست و گفت: باید بدانیم که با وجود این همه فضای مجازی چه اقداماتی باید انجام دهیم تا بتوانیم نسل نو را در یابیم.
قرائتی با اشاره به اینکه نماز جماعت قوی ترین عامل وحدت است، تاکید کرد: این مساله که نماز مفاسد اجتماعی را کاهش می دهد موضوع کاملا روشنی است. اشاعه نماز موجب کاهش مفاسدی چون فروپاشی خانواده ها، سرقت، تفرقه بین لهجه ها، قومیت ها، احزاب و سیاسیون می شود.

٢٠٠

کد خبر: 711085

وب گردی

وب گردی