آشنایی با پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی/شعبان پور:  نقش سازنده  باشگاه پژوهشگران در راستای حمایت از پژوهشگران

یک کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک با بیان اینکه مقالاتی در ارتباط با مباحث مدیریت زنجیره تامین پایدار کار در معتبرترین مجلات به چاپ رسانده از حمایت بیشتر مسئولان از پژوهشگران را خواستار شد.

هادی شعبان پور در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز بیان داشت: . برای اولین بار در دنیا روش های dea و مدیریت dea و شبکه عصبی داده را پیش بینی کرده ایم که این داده ها اساس و مبنای ارزیابی مدل داینامیک dea شد. مقالاتی در ارتباط با مباحث مدیریت زنجیره تامین پایدار کار کردم و دراین مقالات از روش های جدیدی برای کمی سازی و بهینه کردن زنجیره تامین پایدار استفاده کرده و اخیرا مقاله ای در مجله کیونر پروداکشن به چاپ رسیده است.

وی افزود: پیش بینی این داده در نوع خود بسیار نوآوری خوبی بود، به طوریکه توانستیم دریک مجله معتبر علمی که اینفک فکتورش در رتبه 5 بود را برای چاپ مقاله خود متقاعد کنیم.

این نخبه دانشگاهی در خصوص شروع فعالیت های پژوهشی خود اظهار داشت: ابتدای تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی در رشته مدیریت صنعتی با فراز و نشیب های زیادی را روبرو بودم در این میان با پروفسور فرضی پور یکی از نخبگانی که دارای یک شخصیت خوب و علقه علمی بالایی بود؛ آشنا شدم. و در کنار این فرد و کار کردن با او یک اینده نامحدود علمی در کنار کسب مدارج علمی بالا را برای خود متصور شدم.

وی افزود: در سالهایی که در کنار این فرد مشغول به فعالیت علمی بودم. با صحبت های این فرد به کار پژوهش علاقمند شدم و در کنار یکی از دوستانم سعید یوسفی به صورت تیمی با همدیگر در زمینه پژوهش فعالیت کردیم.

کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک تصریح کرد: علیرغم همه سختی ها مقالاتی را در مجلات

معتبر علمی به چاپ رساندم. البته روند چاپ مقالات در مجلات معتبر علمی طی یک پروسه زمانی تقریبا طولانی بررسی شده و بعد به چاپ می رسند در این راستا یکسری مجلات که مقالات ما در آن به چاپ رسید بیش از یک سال تحت داوری قرار گرفتند. روند بررسی مقالات توسط من در یک بازه زمانی یکساله چندین بار و هر بار بیش از یک ماه وقت صرف بازنگری ان انجام می شد تا کیفیت مقالات ارتقا یافته و در مجلات معتبر به چاپ برسند.

وی افزود: با عنایت خداوند اتفاقات خوبی علیرغم همه سختی ها رقم خورد و با مداوت های مکرر در زمینه تحقیقات خوشبختانه کار به سرانجام رسید البته این تلاش ها بدون حمایت های مثبت و سازنده دکتر محمدی ریاست واحد باشگاه پژوهشگران صورت نمی گرفت و طی دو سال اخیر حمایت های این فرد در راستای پژوهش بسیاری یاری رسان بود.

این پژوهشگر دانشگاهی اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال 1392 موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت صنعتی شدم برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا بسیار مصمم هستم و در حال حاضر در واحد هشتگرد و چند مرکز علمی - کاربردی مشغول به تدریس به عنوان استاد مدعو هستم.

وی در پایان نسبت به همیاری همه جانبه مسئولان در راستای حمایت از پژوهشگران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد مقالات و پایان نامه هایی از نظر علمی چندان قابل توجه نیستند از مسئولین امر خواستارم از کسانی که به اقدامات علمی ارزشمندی می پردازند و دست به نوآوری علمی زده و سبب ارتقای درجه علمی دانشگاه ها می شوند حمایت های بیشتری چه به لحاظ مادی و چه از دیدگاه معنوی به عمل بیاورند.با توجه به مشغله تدریس و امر پژوهش که بسیار زمان برو هزینه بردار است این اختصاص زمان به این شکل چون منبع درامد دیگری برای یک پژوهشگر وجود ندارد برای بهتر شدن روند کار حمایت بیشتری را از سوی مسئولین امر می طلبد.

205/200

کد خبر: 711136

وب گردی

وب گردی