«خوابگاه» ضروری‌ترین نیاز دانشجویان خراسان شمالی

رییس کارگروه نظارت و ارزیابی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خراسان شمالی گفت: خوابگاه مهمترین و ضروری‌ترین نیاز دانشجویان در این استان است.

به گزارش ایسکانیوز، احمد محقر اظهار کرد: به رغم نیاز دانشجویان استان به خوابگاه، این نکته نیز حائز اهمیت است که ساخت خوابگاه نیازمند اختصاص اعتبارات ملی بسیاری است که به دلیل کمبود اعتبار پاسخ‌دهی به این نیاز امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به راهکارهای رفع کمبود خوابگاه در استان گفت: باید خیران آموزش عالی به عرصه احداث خوابگاه ورود کنند تا از این طریق مشکلات دانشجویان استان رفع شوند.

محقر افزود: حدود ۶۰ درصد از دانشجویان دانشگاه بجنورد، کوثر، علوم پزشکی و مجتمع آموزشی اسفراین و شیروان غیربومی بوده و نیاز به خوابگاه دارند.

رییس کارگروه نظارت و ارزیابی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خراسان شمالی با اشاره به تحصیل ۳۲ هزار دانشجو در استان، خاطرنشان کرد: این تعداد دانشجو در ۳۹ دانشگاه و موسسه آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.

محقر با بیان اینکه نیازهای دانشجویان استان با توجه به محل تحصیل آنان متفاوت است، یادآور شد: دانشجویان در برخی از دانشگاه‌ها با کمبود فضای فیزیکی، ایاب و ذهاب و مشکلات صنفی نیز مواجه هستند.

وی با تاکید بر اینکه بین مطالبه دانشجویان و نیاز واقعی دانشگاه تفاوت بسیاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی هیات علمی نداریم\ زیرا نیازی هم به آن نیست و بر اساس ماموریت این دانشگاه مبنی بر برپایی دوره‌های مهارتی، وجود مدرس با تجربه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در برخی از دانشگاه‌ها کمبود فضای فیزیکی وجود ندارد، بلکه در برخی از موارد با افزایش فضای فیزیکی نیز مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: بنابراین باید ساماندهی فضا در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

رییس کارگروه نظارت و ارزیابی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خراسان شمالی، با اشاره به این که دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان همواره مورد رصد قرار می‌گیرند، تصریح کرد: در این نظارت‌ها نیازهای دانشجویان و دانشگاه‌ها بررسی می‌شود.

منبع: ایسنا

205/200

کد خبر: 711158

وب گردی

وب گردی