رونمایی از  هارد ۱۴ ترابایتی وسترن دیجیتال موسوم به ultrasterHe12

شرکت وسترن دیجیتال پس از ارائه محصولات متنوع به بازار طی چند ماه اخیر، این بار با هارد ۱۴ ترابایتی خود بار دیگر نگاه ها رو به سمت خود جلب کرد.

به گزارش ایسکانیوز، گوگل به انتظارها پایان داد. این شرکت با روشی جدید قصد دارد تا حجم به روز رسانی های نرم افزارهای اندرویدی معروف را تا ۶۵ درصد کاهش دهد تا فضای زیادی از گوشی کاربران توسط این بروزرسانی ها اشغال نشود.

گوگل همواره در تلاش بوده تا به این انتظار به حق کاربران که کاهش حجم به روزرسانی اپلیکیشن های اندرویدی گوگل بوده است، پاسخ دهد .این شرکت، روز سه‌شنبه اعلام کرد با استفاده از روش جدید، حجم به روزرسانی‌ها را تا ۶۵ درصد کاهش خواهد داد.

البته روشی که گوگل برای کاهش حجم به کار می‌گیرد، کمی پیچیده است. اپلیکیشن‌های اندروید به‌طور کلی آرشیوهای ZIP هستند که تابع استانداردهای خاصی هستند. خود این آرشیوها توسط روشی به نام Deflate فشرده‌سازی می‌شوند و به همین دلیل، شناسایی تغییرات به روزرسانی‌ها در آن‌ها دشوار است.

اما گوگل در روش جدید که پچ کردن فایل به فایل نام دارد، تلاش می‌کند این پروسه را بهبود ببخشد. با استفاده از این روش، تغییرات به‌خوبی شناسایی می‌شوند و درون پکیج APK قرار می‌گیرند.

تکنیک File-by-file patching آرشیو جدید و قدیمی اپلیکیشن را با هم مقایسه می‌کند و فایل‌های جدید را درون آرشیوی جدید در پلی استور قرار می‌دهد. البته این روش یک نقطه‌ی ضعف هم دارد و آن طولانی‌تر شدن فرآیند تشخیص و نصب توسط گوشی‌های هوشمند است. به بیان دیگر با نصف کردن حجم بروزرسانی، زمان مورد نیاز برای پردازش فایل‌های جدید دو برابر می‌شود و گوشی‌های قدیمی در نصب این بروزرسانی‌ با مشکل مواجه می‌شوند.

به خاطر مشکل ذکرشده، گوگل در حال حاضر تکنیک جدید را برای تمامی اپلیکیشن‌ها اجرا نمی‌کند و تنها به روزرسانی‌های اتوماتیک که در پس‌زمینه‌ی دستگاه اجرا می‌شوند، از این تکنیک بهره می‌برند.

منبع: میزان

205/200

کد خبر: 711188

وب گردی

وب گردی