مذاکره رحیم پور با وزیر خارجه اندونزی در مورد توسعه مناسبات و مسائل منطقه و جهان اسلام

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه 'رتنو مرسودی' وزیر امور خارجه اندونزی دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه، مسائل منطقه ای و دنیای اسلام از جمله وضعیت مسلمانان میانمار گفت وگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، این دیدار که در حاشیه نهمین اجلاس مجمع دموکراسی بالی اندونزی که امروز جمعه در این جزیره پایان می یابد، انجام شد.

معاون وزیر خارجه کشورمان و وزیر خارجه اندونزی در این دیدار از تحولات و اقدامات بسیار خوب جاری در روابط دو کشور به ویژه طی یکماه گذشته از جمله سفر رئیس مجلس مشورتی اندونزی به تهران، برپایی دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در جاکارتا و برنامه سفر 'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری اندونزی به تهران ابراز خشنودی کرده و تصریح کردند دو کشور در روند توسعه روابط فی مابین کاملا جدی هستند.
رحیم پور سفر آتی رئیس جمهوری اندونزی به تهران را بسیار مهم توصیف و تصریح کرد که همه شرایط برای ایجاد یک جهش قابل توجه در مناسبات دو کشور مهیا است.
وزیر امور خارجه اندونزی نیز دراین دیدار سفر سال گذشته دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به جاکارتا و تحولات پس از برجام را نقطه عطفی در روابط ایران و اندونزی دانست.
وی با اشاره به ملزومات جهش در مناسبات دو جانبه به ویژه در روابط اقتصادی از جمله تسریع همکاری بانکی و رفع موانع موجود ، تاکید کرد که اندونزی در تحکیم روابط و تقویت همکاری با ایران کاملا جدی است.
طرفین همچنین آخرین وضعیت دنیای اسلام را مورد بحث قرار داده و ضمن ابراز تاسف و نگرانی نسبت به نابسامانی های موجود در جوامع مسلمان، وضعیت اخیر مسلمانان میانمار را بسیار نگران کننده توصیف کردند.
مرسودی گفت: میانمار به تازگی یک دولت دمکراتیک را تجربه می کند . لذا اندونزی ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به وضعیت مسلمانان روهینگا، قصد دارد به دولت خانم سوچی کمک کند تا با احقاق حق این اقلیت مسلمان، زمینه زندگی مسالمت آمیز میان بودائیان و مسلمانان را همچون آنچه که در اندونزی جریان دارد، فراهم کند.
به گزارش ایرنا، وزیرامور خارجه اندونزی هفته جاری با سفر به میانمار با 'آنگ سان سوچی' وزیر خارجه و مشاور دولت این کشور جنوب شرق آسیا دیدار و در مورد مسلمانان روهینگیا مذاکره کرد.

302/300

کد خبر: 711203

وب گردی

وب گردی