مشاور فرماندهی کل قوا: قضیه برجام یک بازی است

مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح، قضیه برجام را یک بازی دانست و گفت: غرب و آمریکا همواره با ما دشمنی دارند.

به گزارش ایسکانیوز، امیر سرتیپ سید حسام هاشمی پنج‌شنبه‌ شب در یادواره سرداران و ۱۰۰ تن از شهدای سجادیه آمل و شهدای مدافع حرم شهرستان آمل با اشاره به اینکه قضیه برجام یک بازی بود، گفت: غرب و آمریکا کشور ما را دشمن خود می‌دانند و همه پیش‌بینی‌های رهبر معظم انقلاب ثابت می‌شود.

وی گفت: از بدو آغاز نظام جمهوری اسلامی ایران شاهد تهدید بودیم. با پیروزی انقلاب از زمانی که امام خمینی(ره) شعار نه شرقی نه غربی را بیان کردند تهدیدات ایادی استکباری شروع شد.

هاشمی با اشاره به اینکه تهدیدات دشمن نسبت به انقلاب اسلامی تا به امروز سیر صعودی داشته و همواره افزایش پیداکرده است، گفت: شعار و گفتمان امام خمینی (ره) با دنیای امروز سازگار نبود و باید آن چیزی اتفاق افتاده است را مرور کنیم.

مشاور فرماندهی کل قوا افزود: دشمنان در برآورد خود دچار اشتباه شده بودند و قدرت نظامی و مردمی این ملت را در محاسبات خود لحاظ نکردند. ما توانستیم در برابر آنان ایستادگی کنیم و این تهدید را خنثی کنیم.

وی اظهار داشت: از همان روزهای نخست انقلاب اسلامی شاهد تلاش ایادی استکبار برای براندازی‌های داخلی بودیم و اکنون هرچه داریم به برکت شهدا و علما است.

وی با اشاره به این‌که تهدید امروز به‌مراتب بیشتر از گذشته است، گفت: در سایه آرامش و آسایش در حال زندگی هستیم و در سایه امنیت چرخ زندگی ما می‌چرخد و اگر در عرصه‌های انرژی هسته‌ای، علوم پزشکی، نخبه پروری و دیگر امور توفیقاتی داریم به برکت امنیت است.

مشاور فرماندهی کل قوا گفت: کتاب بدون راهنما سبب ایجاد گروه‌های تکفیری مانند داعش و القاعده می‌شود و در کنار آن بهره‌گیری از راهنما سبب می‌شود تا عده‌ای از افراد مدافع حرم شده و به‌مراتب والایی دست پیدا کنند.

هاشمی بابیان این‌که ۱۳۷۷ سال از واقعه عاشورا می‌گذرد و هرچه داریم از محرم و صفر است، گفت: تکرار بیان این واقعه توسط حضرت زینب کبری (ع) و امام سجاد (ع) آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد و اسلام و شیعه را مقاوم کرده است.

مشاور فرماندهی کل قوا گفت: شهدای مدافع حرم به‌مراتب آگاه‌تر از شهدای جنگ تحمیلی هستند و باید قدردان این عزیزان باشیم که میدان جنگ را به خارج از مرزهای کشور بردند تا مرزهای ایران اسلامی امنیت داشته باشد.

هاشمی بابیان اینکه استکبار جهانی به دنبال تفرقه است، گفت: ازاین‌رو گروه‌های تکفیری را در کشورهای مسلمان ایجاد و تقویت کردند تا وحدت و یکپارچگی حاکم نباشد.

مشاور فرمانده کل قوا با اشاره به جایگاه بسیج اظهار داشت: اگر امروز قاسم سلیمانی تبدیل به نماد و سمبل شده است به سبب وجود نیروهای مخلص و جوانان باارزش آگاه و دانا است که باید این را قدر بدانیم.

وی با اشاره به اینکه نیاز است خودباوری در میان آحاد ملت گسترش پیدا کند، گفت: زمانی که در جنگ تحمیلی به خودباوری رسیدیم توانستیم توفیقات ارزنده‌ای را به دست آوریم و امروز نیز موفقیت‌های ما در تولید علم و امور نظامی به برکت همین خودباوری است.

به گزارش مهر، هاشمی تصریح کرد: امروز در عرصه موشکی یک قدرت هستیم که عاملی برای امنیت و بازدارندگی است و ضرورت دارد مراقب باشیم که دشمن به دنبال نفوذ در تمام سطوح است.

302/300

کد خبر: 711251

وب گردی

وب گردی