تجلیل رایزن علمی ایران در شرق آسیا از انتخاب دکتر میرزاده به عنوان رییس آسایهل

هیات امنای اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا (آسایهل) در شصتمین نشست سالیانه خودکه در کشور مالزی برپا شد، دکتر میرزاده را به عنوان ریاست این اتحادیه برگزید.

به گزارش ایسکانیوز، عباس قنبری باغستان، رایزن علمی ایران در شرق آسیا با توجه به انتخاب دکتر میرزاده ریاست دانشگاه ازاد اسلامی به عنوان رئیس اتحادیه آسایهل ضمن ابراز خرسندی در نامه خود خطاب به قائم مقام وزیر امور بین‌الملل، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آورده است:
با سلام، به استحضار می‌رساند هیات امنای اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا (آسایهل) در شصتمین نشست سالیانه خود در تاریخ 4 الی 6 دسامبر که (در دو نوبت و ) با حضور اینجانب در مالزی برگزاری شد. جناب آقای دکتر میرزاده، رئیس محترم دانشگاه آزاد را به عنوان رئیس این اتحادیه انتخاب کردند.
هیات عالیرتبه دانشگاه آزاد به ریاست جناب آقای دکتر میرزاده، رئیس محترم این دانشگاه، در شصتمین اجلاس سالیانه این اتحادیه حضور بسیار خوب، قوی و با برنامه داشت و سخنرانی ایشان در مدیریت دانشگاه آزاد، با استقبال و تشویق پی در پی شرکت‌کنندگان، از جمله "خوزه راموس هورنا"، رئیس سابق تیمور شرقی و برنده جایزه صلح نوبل را به دنبال داشت.
جناب آقای دکتر میرزاده همچنین در سخنرانی خود به هنگام پذیرش ریاست این اتحادیه، پیشنهادات خوبی از جمله افزایش تعداد اعضا، راه‌اندازی ویژه‌نامه خبری، راه اندازی ژورنال‌های علمی اتحادیه، ارتباط بیشتر اتحادیه با مجامع مختلف علمی و دانشگاهی ارایه دادند که مورد استقبال اعضای این اتحادیه قرار گرفت.
ریاست جناب آقای دکتر میرزاده بر اتحادیه آسایهل به مدت 2 سال خواهد بود و براساس برنامه ریزی صورت گرفته، دانشگاه آزاد اسلامی در نوامبر 2018 میزبان اعضای این اتحادیه در شصت و دومین اجلاس سالیانه آن در تهران خواهد بود.
هیات امنای این اتحادیه در شصتمین اجلاس سالیانه خود در مالزی، همچنین با پیشنهاد عضویت 8 دانشگاه ایرانی در این اتحادیه که از سوی رایزن علمی ایران ارایه شده بود، موافقت کرد که این دانشگاه‌های ایرانی شامل موارد ذیل می‌شوند:
1ـ دانشگاه علوم پزشکی تهران، 2ـ دانشگاه صنعتی امیرکبیر،3ـ دانشگاه صنعتی تهران، 4ـ دانشگاه خوارزمی، 5ـ دانشگاه علم و فرهنگ، 6ـ دانشگاه شیراز، 7ـ پایگاه استنادی جهان اسلام، 8ـ مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری.
اتحادیه آسایهل، با بیش از 40 سال سابقه، یکی از قدیمی‌ترین اتحادیه‌های بین‌المللی دانشگاهی است. در حال حاضر 240 دانشگاه از کشورهای ایران، مالزی، اندونزی، تایلند، استرالیا، ویتنام، برونئی، سنگاپور، فیلیپین،کامبوج؛ هنگ کنگ، هندوستان، ژاپن، میانمار، سریلانکا، تایوان، تیمور شرقی، لهستان، بلژیک، کانادا، فرانسه، انگلستان، نیوزیلند، سوئد و آمریکا در "آسایهل" عضویت دارند.
از کشور مالزی، معاون وزیر آموزش عالی مالزی در مراسم افتتاحیه شصتیمن اجلاس اتحادیه آسایهل حضور داشت.

با احترام
دکتر عباس قنبری باغستان
رایزن علمی ایران در شرق آسیا

205/200

کد خبر: 711301

وب گردی

وب گردی