نرم‌افزاری برای حذف آموزش انتزاعی ریاضی در مدارس/ آموزش جدول ضرب با الهام از بازی‌های بومی

پژوهشگران کشور نرم‌افزاری را به منظور ارتقای تخته وایت‌بردهای هوشمند عرضه کردند که با ابزارهای تخصصی که در اختیار معلمان قرار می‌دهد، آموزش دروسی مانند ریاضیات از حالت انتزاعی خارج خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، معصومه ابراهیمی، مجری طرح از منطقه آموزش و پرورش کهریزک با تاکید بر اینکه در این مطالعات اقدام به ارتقای تخته وایت‌بردهای هوشمند مدارس شده است، گفت: با هوشمند شدن تخته وایت‌بردهای مدارس متوجه شدیم که این تخته‌های هوشمند دارای نوار ابزارهای عمومی چون رنگ، اشکال هندسی و... هستند؛ ولی معلمان دوره ابتدایی برای تدریس درسی مثل ریاضیات نیاز به ابزارهای تخصصی جنبی برای تدریس دارند.

وی این ابزارهای تخصصی هوشمند را شامل ابزارهایی چون ارزش مکانی به صورت تعاملی، آموزش احتمالات در دوره ابتدایی و خاصیت جابه‌جایی ضرب و بسیاری مفاهیم دیگر دانست.

ابراهیمی اضافه کرد: برای برطرف کردن این چالش تخته وایت‌بردهای هوشمند، بر اساس محتوای کتب آموزش دوره ابتدایی اقدام به طراحی نرم‌افزاری برای ارتقای این تخته‌ها کردیم.

مجری طرح، صرفه‌جویی در زمان برای تدریس محتوا را از مزایای این نرم‌افزار نام برد و یاداور شد: با نصب این نرم‌افزار بر روی تخته وایت‌بردهای هوشمند، تدریس مفاهیم ریاضیات از حالت انتزاعی تا حدود زیادی خارج خواهد شد.

این پژوهشگر به نحوه استفاده از این نرم افزار اشاره و اظهار کرد: با نصب این نرم‌ابزار معلمان به ابزارهای تخصصی برای تدریس مفاهیم کتاب ریاضیات دسترسی پیدا می‌کنند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه بیشتر کلاس‌های درس مدارس به ویژه در منطقه کهریزک به تخته وایت‌بردهای هوشمند مجهز شده است، ادامه داد: این نرم‌افزار معلمان را در ارائه مفاهیم به دانش‌آموزان یاری خواهد کرد و این نرم‌افزار با حمایت بخش خصوصی به تولید انبوه خواهد رسید.

آموزش جدول ضرب با الهام از بازی‌های بومی

این محقق تالیف کتابی با عنوان «ضرب را آسان بیاموزیم» را از دیگر دستاوردهای پژوهشی خود نام برد و توضیح داد: در این کتاب تلاش شده تا جدول ضرب را با استفاده از بیش از 40 بازی آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر معلمان با دادن تکالیف زیاد سعی در آموزش و حفظ جدول ضرب دارند، خاطرنشان کرد: برخی دانش‌آموزان در حافظه بلندمدت ضعف دارند؛ از این رو حفظ جدول ضرب برای آن‌ها بسیار مشکل است؛ از این رو در این کتاب با الهام از بازی‌های بومی کشور روشی برای حفظ جدول ضرب برای دانش‌آموزان ارائه شده است.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت این کتاب اظهار کرد: در صورتی که دانش‌آموزان در سال سوم ابتدایی جدول ضرب را نیاموخته باشند، در ریاضیات پایه‌های چهارم تا ششم دچار مشکل هستند.

این مدرس کشوری ریاضیات ابتدایی از ترجمه این کتاب به دو زبان انگلیسی و ژاپنی خبر داد.

منبع: ایسنا

205/200

کد خبر: 711329

وب گردی

وب گردی