تلاقی هنرهای نمایشی و تجسمی  در "نقطه کور"

اجرای عمومی نمایش- چیدمان "نقطه کور" با نویسندگی و کارگردانی امیرعباس خراسانی در تماشاخانه "دا" آغاز می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی تماشاخانه «دا»، نمایش- چیدمان "نقطه کور" با نویسندگی و کارگردانی امیرعباس خراسانی از بیست و هشتم آذرماه روزی دو نوبت در تماشاخانه دا به صحنه می‌رود.

این رویداد که تلفیقی از نمایش، مجسمه‌سازی و عکاسی است، با همکاری سه گروه و بر مبنای آثار ژان پل سارتر و فلسفه اگزیستانسیالیزم شکل گرفته است. امیرعباس خراسانی با استفاده از یک داستان بومی شهرستان سبزوار و پیوند دادن آن با نمایشنامه "دوزخ" اثر ژان پل سارتر، نمایشنامه "نقطه کور" را آماده اجرا کرده است.

در فضای اجرای این نمایشنامه بیست و دو عکس به نمایش درمی‌آید که راوی داستان دو دوچرخه تولید برق است. این دوچرخه‌ها از لوکیشن اصلی این اتفاق که مرده شوی‌خانه‌ای در سبزوار است حرکت کرده و با پرچم صلح تا تماشاخانه دا آمده‌اند.

همچنین پنج مجسمه که با الهام از زندگی ژان پل سارتر و بررسی نقش جبر در زندگی او ساخته شده‌اند در فضای اجرای نمایش حضور دارد.

عواملی که در اجرای نمایش نقطه کور همکاری دارند عبارت‌اند از: نویسنده وکارگردان: امیرعباس خراسانی- بازیگران: بابک بختیاری، عباس ابراهیمی، مهان راد- مدیر پروژه: امین یزدانی‌نژاد- طراحی و اجرای مجسمه: گروه چاکوچ- عکس: علی بهرامی و سارا دباغیان- طراح لباس: هنگامه استاد- طراح نور: امین یزدانی‌نژاد- طراح صحنه: امیرعباس خراسانی- موسیقی: ایمان نوبختی، ایوب پورعطایی- دستیارکارگردان و برنامه‌ریز: علی آذرشین- مدیر صحنه: کیوان جدیری- تیزر: ماهان خمامی‌پور.

نمایش- چیدمان "نقطه کور" از 28 آذر تا 6 دی ماه هر روز در دو نوبت 18 و 19.30 در تماشاخانه دا به آدرس میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، خیابان جهانمهر، پلاک 26 به صحنه می‌رود.

502

کد خبر: 711406

وب گردی

وب گردی