موفقیت کودک در آینده به فن بیان آن بستگی دارد

مهمترین دلیل موفقیت و یا ناکامی کودکان در کشف استعدادهایشان نحوه سخنوری و فن بیان آنهاست.

به گزارش ایسکانیوز، مهناز دریایی نویسنده و پایه گذار مهارت های نوین فن بیان کودک با بیان این مطلب اظهار داشت: درحال حاضر بسیاری از والدین براین باورند که میزان موفقیت فرزندانش در آینده به ضریب هوشی آنها بستگی دارد درحالی که مهمترین عامل ظفرمندی فرزندانشان به نحوه بیان است.

وی تصریح کرد: کودکانی که مهارت های سخنوری و بیان نظراتشان را در جمع همسن و سالهای خود داشته باشند در طول زندگی خود به سادگی با دیگران ارتباط برقرار می کنند و فرصت آشنایی با افراد موفق را بیشتر پیدا خواهند کرد و همین امر باعث می شود تا شانس انتخاب های بهتری نسبت به سایرین داشته باشند.

نویسنده کتاب "اعتماد به نفس و فن بیان کودکان" ادامه داد: فرصت های زندگی، کلیدهای راه گشایی هستند که اغلب آنها در تعامل با دیگران به دست می آید و بی تردید افرادی قادر به خلق و استفاده از این فرصت ها هستند که بتوانند به شکل مناسبی نظرات، خواسته ها و تمایلات خود را به زبان آورند موضوعی مهم و با اهمیت که سر آغاز آن از دوران کودکی شکل می گیرد.

وی ادامه داد: فن بیان مهارتی اکتسابی است و می توان آن را از سنن پایین آموزش داد به طوری که با رشد و افزایش سن، این مهارت ها پخته تر شده تاجایی که در نوجوانی و آغاز سن بلوغ فرد مهارت دیده به سادگی می تواند قدرت نشان دادن توانمندی های خود به دیگران را داشته باشد.

پایه گذار مهارت های نوین فن بیان کودک خاطر نشان کرد: "سخــن " بر جـسته تـرین امتیاز آدمی اسـت که از خرد و اندیشه فرد خبر می دهد پس هرچه افراد بتوانند با مهارت صحبت کنند خود را در نظر دیگران دانا و صاحب اندیشه می سازند که البته همین امر باعث اعتماد دیگران و خلق فرصت های جدید خواهد شد.

دریایی در پایان افزود:اگر چه ضریب هوشی بالا می تواند عاملی برای موفقیت در زندگی افراد به حساب آید اما به اعتقاد بسیاری از روانشناسان و پژوهشگران علوم رفتاری، مهارت فن بیان و آموزش آن از دوران کودکی می تواند تضمین کننده موفقیت و اثر بخشی در آینده باشد.

701

کد خبر: 711440

وب گردی

وب گردی