ال کامپ استارت برای حمایت از شرکت های نوپا است/استارت آپ جذابترین بخش نمایشگاه ال کامپ امسال است

نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه الکامپ در محل ساختمان مرکزی وزارت ارتباطات صبح امروز 20 آذر برگزار شد.

دکتر جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری در ابتدای این نشست خبری گفت: امسال نمایشگاه الکامپ در حالی برگزار می شود که سال پایانی دولت است و به نوعی کارنامه اجرایی دولت و کارنامه بخش خصوصی در سطح ملی است.

وی افزود: براساس پیش بینی ها در خلال کار بخش خصوصی و حضور در غرفه های متعدد دو گروه فعالیت داشتند. در مورد حوزه شرکتهای نوپا و استارت آپ است.

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اظهار داشت: امسال با مشارکت مجموعه سازمان انشالله حضور خوبی خواهیم داشت و این نمایشگاه زمینه ای برای رشد و نوآوری در صنعت آیتی کشور است.

وی افزود: با توجه به اینکه در شرایط مناسبی در توسعه پیاده سازی شبکه اطلاعات هستیم امکان عرضه خدمات دولت الکترونیک در نقاط کشور فراهم شده و امیدواریم در ایام نمایشگاه به ارایه خدمات بهتر بپردازیم.

این مقام مسوول افزود: همه دستگاه های دولتی در این عرصه سهیم هستند و با این حرکت امیدواریم دسترسی مردم به خدمات این چنینی فراهم شود و امسال به نحو روشنی به ارایه خدمات تاکید داریم و این مساله سرآغازی برای یک پارچه سازی دولت الکترونیک است.

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری در ادامه گفت: مجموعه رسانه و ما در کنار یکدیگر یک هدف مهم را دنبال می کنیم به طوری که سهم آی.سی. پی و به طور ویژه آی تی در خدمات کشور مورد توجه قرار گیرد و با توسعه این بخش سهم بزرگی در نهادهای کشور کسب و کار، توانمندی جامعه را به دنبال داشته باشد.

به گفته وی، از محورهای اصلی این حوزه پوشش حداقل چهار برابری در اقتصاد ایران را سبب شود و تاکنون سه تا چهار برابر رشد داشته که با این همایشهای اینچنینی حمایتهای همه جانبه در سطح ملی را شاهد خواهیم بود.

در ادامه رضا باقری اصل معاون دولت الکترونیک عنوان داشت: با توجه به اینکه تقریباً دومین سالی است که وزارت ارتباطات برگزار کننده ال کامپ است. با مدیریت خوب نظام صنفی همراه شده است، البته با توجه به اینکه برهه ای این ارتباط قطع شد امروز، با همکاری وزارتخانه با وزارت صنعت و معدن و مدیران نمایشگاهی و سه اصناف اصلی کشور متولی برگزاری این نمایشگاه می باشند و خدا رو شکر شاهد برگزاری بیست و دومین نمایشگاه ال کامپ هستیم.

وی افزود: امسال همراه با برگزاری نمایشگاه ال کامپ چند اتفاق مهم به وقوع پیوست.در سالن اختصاصی دولت الکترونیک تلاش شده با ارزیابی دستگاه اجرایی به صورت غرفه های مشخص تر به بیان ارایه خدمات بپردازیم.

معاون دولت الکترونیک اظهار داشت: در این نمایشگاه پنج سرویس برتر دولت در ارایه سرویس و یکپارچگی دولت در راستای رویکرد توسعه دولت الکترونیک شناسایی شده و این 5سرویس به صورت ویژه در نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است.

این نمایشگاه ال کامپ نمودی از اجرای بند 32 ابلاغیه علم و فناوری توسطمقام معظم رهبری را نشان می دهد / استارت آپ جذابترین بخش نمایشگاه ال کامپ امسال است

باقری اصل تاکید کرد، براساس نگرش اجرای بند 32 سند علم و فناوری ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری در راستای توسعه دولت الکترویک و توسعه شبکه اطلاعاتی این نمایشگاه تشکیل شده است.

وی افزود:در کنار توسعه دولت الکترونیک از منظر بخش خصوصی و کسب و کار دومین سال متوالی است که بحث استارت آپ ها که جایگاه ویژه ای است و با کمک نظام صنفی شکل گرفته است و بر این شرط 250 شرکت استار آپ نمایی از کسب و کارهای نوپای کشور را نشان می دهد.

معاون دولت الکترونیک تصریح کرد: در کنار سایر حوزه های الکترونیک بحث استارت آپها از دیدگاه سرمایه گذاران و کسب و کارهای بزرگتر بخش نوپایی در نمایشگاه است.

در ادامه دکتر سعادت رئیس نظام صنفی رایانه در ابتدا نقش رسانه را در پی هر چه بهتر صنعت آی تی کشور مهم دانست و اظهار داشت:

سال گذشته برای اولین بار بحث استارت آپ ها عنوان شد و در قالب 80 شرکت در این نمایشگاه حضور داشتند. امسال با توجه به اینکه 500 تقاضا برای شرکت در نمایشگاه داشتیم. سعی کردیم این تقاضا را تا مرز 300 شرکت بپذیریم.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته دغدغه ما مشکل ریجستر بود که مشخص شود تعداد بازدیدکننده و استقبال از هر غرفه به چه اندازه بوده است که امسال خوشبختانه و بانک پارسیان در حوزه آی تی قراردادی امضا شده که به صورت آنلاین استقبال از غرفه ها تعداد بازدیدکنندگان مشخص شود به طوری که هر بازدید کننده از مکانهای مختلف نمایشگاه چه پارکینگ و یا غرفه ها به صورت آنلاین اطلاعات را کسب کند.

205/200

کد خبر: 711483

وب گردی

وب گردی