درخشش واحد اردبیل در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان

همزمان با هفته پژوهش و فناوری، پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل پیام فرهادی در گروه فنی و مهندسی، رضا شهریاری در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، حسین عزیزی در گروه علوم پزشکی بالینی و رویا متولی در گروه علوم پزشکی پایه به عنوان پژوهشگران نمونه استان معرفی شدند.

همچنین بابک احدزاده و فرشید نوری از مرکز رشد واحد اردبیل بعنوان صاحبان ایده های برتر در استان معرفی شدند.

دبیر علمی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان اردبیل در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی توانمندی‌های پژوهشی و فناوری استان است، گفت: باید در جهت تجاری‌سازی این فناوری‌ها تلاش کنیم که این کار خود زیربنای شعار اقتصاد مقاومت؛ اقدام و عمل است.

محمد نریمانی به افزایش تعامل دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی تاکید کرد و افزود: در دستگاه‌هایی که دارای بودجه پژوهشی و تحقیقاتی هستند و این بودجه به درستی هزینه شده است، کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به مرجعیت علمی برسیم، یکی از گام‌ها برگزاری این جشنواره است، افزود: افزایش همکاری و گسترش اندازه گروه های علمی باعث رسیدن به مرجعیت علمی می‌شود.

وی تولید علم صنعتی را در کشور ضروری خواند و گفت:در سال 1990 سهم کارخانه ها در تولید علم صنعتی 19 درصد در جهان بود که این آمار در سال 2016به 36 درصد رسیده که لازم است دانشگاه های ما به سمت تولید علم صنعتی باشند.

نریمانی با اشاره به نقش دانشگاه ها در کارآفرینی افزود: دانشگاه های ما فقط پژوهش محور نیستند بلکه باید به سمت کارآفرینی سوق پیدا کرده تا صنعتگران از یافته های علمی آنان استفاده و بهره لازم را ببرند.

نریمانی با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان نیز به مدت چهار روز در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، تصریح کرد: جهت تجلیل از پژوهشگران برتر نیز جلسات متعددی در کمیته علمی ستاد برگزار شد و در نهایت بیست نفر در گروه‌های علمی مختلف، سه نفر در دستگاه‌های اجرایی و سه نفر ایده برتر و سه نفر به عنوان فناوران برتر انتخاب شدند.

200

کد خبر: 711492

وب گردی

وب گردی