تولید علوم جدید با اتکاء به توان داخلی

تیم های مخترع دانشجویی و دانشجویان مبتکر در دیداری صمیمی با دکتر مسعود کثیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر به بیان دیدگاه ها و راهبردهای علمی پرداختند .

به گزارش ایسکانیوز، دکتر کثیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در ابتدای نشست گفت : دانشگاه آزاد اسلامی یادگار علمی حضرت امام ( ره ) است که ایشان بارها تأکید داشتند دانشگاه باید مغز متفکر ملت باشد و بر همه تکلیف است دانشگاه از رسالت علمی ، تحقیقاتی و ارائه خدمات به آحاد جامعه دور نشود.

وی با بیان اینکه هدف در دانشگاه آزاد اسلامی کاملاً مشخص و تولید علوم جدید ضرورتی اجتناب ناپذیر است اظهار کرد : دانشگاه آزاد اسلامی پس از سه دهه توسعه کمی ، توجه خاصی بهکیفیت آموزش دارد و با تأسیس 100 مرکز رشد و نزدیک به 1000 هسته فناور و شرکت دانش بنیان شرایط خوبی را برای محققان جوان و اساتید مجرب فراهم نموده و تولید بیش از 30 هزار مقاله معتبر علمی نشان از توانمندی علمی و پژوهشی دانشگاه دارد .
کثیری ادامه داد : موفقیت در پرتو کار تیمی است که افراد نحوه ارتباط را می شناسند و در اجتماع نیز مؤثر هستند . دوران دانشجویی با کار تیمی و علمی شیرین می شود و نتایجمعنوی خوبی نیز به همراه دارد .

وی افزود : وظیفه دانشگاه آزاداسلامی حمایت از تیم های مخترع و علمی دانشجویی است و عشق و علاقهدانشجویان به موضوعات روز و رفع نیاز امروز جامعه در پرتو فعالیت هایپژوهشی ستودنی است .

کثیری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد : دانشجویان امانتی درفرصت زودگذر دوران دانشجویی برای مسئولان هستند که رفع نیازها و احتیاجاتآنان نعمتی الهی و توفیقی بزرگ است و ما برای رسیدن به اهداف برنامه ریزیجامع و دقیقی داریم .

در ادامه سرپرست تیم های مخترع دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی خمینی شهربه بیان دیدگاه ها ، اهداف و محدودیت های کاری خود پرداختند و ابرازامیدواری کردند هواپیمای دست ساز دانشجویان به طول 3 متر با مداومتپروازی 10 کیلومتر در مسابقات ملی که در آینده نزدیک در شمال کشور برگزار می شود موفق به کسب مقام برتر شود.

200/202

کد خبر: 711603

وب گردی

وب گردی