رییس مرکزپژوهش های مجلس: نباید کل مذاکرات برجام را زیر سوال برد

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب رییس جمهوری جدید امریکا و تمدید تحریم ها درکنگره آمریکا گفت: نباید با این اقدامات به خودسرزنشی در داخل دست زده و کل مذاکرات انجام شده در برجام را زیرسوال ببریم.

به گزارش ایسکانیوز، کاظم جلالی روز شنبه در آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشور در دانشگاه صنعتی شاهرود ، خویشتن داری ایران در مقابل نقض برجام را عالمانه ذکر کرد و افزود: ما نمی خواهیم ناقض برجام باشیم اما درمقابل نقض آن از سوی طرف ها، رفتار هوشمند خواهیم داشت.
وی اظهار امیدواری کرد رییس جمهور منتخب و کنگره آمریکا و اروپایی ها حساسیت موضوع را به طور کامل درک کنند و به هوش باشند و فرصت برجام را نابود نکنند.
وی با بیان این که ایران در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای مسیری درستی را پیموده است، گفت : نظام جمهوری اسلامی با وجود کارشکنی های دشمنان، توانست فناوری صلح آمیز هسته ای را در اختیار بگیرد.
وی با اشاره به این که امروز مسوولان نظام زیر نظر رهبر معظم انقلاب دقیق عمل می کنند، اظهار داشت : امروز تعقل در رفتار ایران برابر طرف های مذاکره دیده می شود.
وی خاطرنشان کرد: مسیر جمهوری اسلامی درمورد انرژی صلح آمیز هسته ای گفت گو بود نه تقابل.
جلالی با اشاره به این فرمایشات رهبری نظام که 'این مذاکرات،اتمام حجت است'، یادآور شد : اگر مذاکره نمی کردیم و اتفاقی می افتاد ، در آن صورت خرده می گرفتند که چرا از فرصت گفت وگو استفاده نشده است.
رییس مرکز پژهش های مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به پیامدهای پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روابط بین الملل گفت : باید با هوشمندی عمل کرد تا وجه المصالحه برخی کشورها قرار نگیریم.
وی تصریح کرد: همه کشورها برای خود اولویت هایی دارند باید اولویت سیاسی آن ها را شناخت و متناسب با آن ، سیاست چند وجهی را در پیش بگیریم.
جلالی تاکید کرد : مسوولان کشور با وجود اختلاف سلیقه در امور سیاسی ‌از ابتدا در امور هسته ای سیاست واحد داشته اند چون این مساله یک موضوع ملی است.
وی بیان داشت : امروز هم مسوولان پشت سر رهبری با صدای واحد ایستاده اند.
وی مصوبه کنگره آمریکا را نقض فاحش برجام خواند و گفت: برای ایران هم راه برگشت پذیری وجود دارد و این امر هم در قانون پیش بینی شده و هم در سازمان انرژی اتمی راهکار آن طراحی شده است.
جلالی ادامه داد : احساس می کنیم در مجلس نیازی به تدوین قانون جدید برای مقابله نیست چون از قبل طرح هایی تهیه شده است.
جلالی برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای را کاری هوشمنداز سوی سازمان انرژی هسته ای اعلام و اضافه کرد : هرچند مردم ایران دستاوردهای هسته ای را باور دارند، اما دیدن آن ها بسیار ارزشمند است.
سی و ششمین نمایشگاه دستاوردهای تخصصی صنعت هسته ای کشور از امروز تا چهارشنبه هفته جاری در دانشگاه صنعتی شاهرود دایر است.

306/300

کد خبر: 711605

وب گردی

وب گردی