جشنواره ملی نماز و هویت یابی دانشجویی واحد علوم و تحقیقات خاتمه یافت

اولین جشنواره ملی نماز و هویت یابی دانشجویی واحد علوم و تحقیقات به همراه رونمایی از اپلیکیشن نماز با حضور معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ، رئیس واحد علوم و تحقیقات، جمعی از معاونان، اساتید، دانشجویان و کارکنان این واحد خاتمه یافت .

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی عباسپور رئیس این واحد دانشگاهی در اختتامیه این مراسم گفت: در واحد علوم و تحقیقات به همان میزان که به پیشرفت های علمی و پژوهشی دانشجویان اهمیت داده می شود ، تربیت دینی نسل دانشجو نیز قابل توجه است.

وی افزود: علاوه بر تجهیز و توسعه آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، ارتباط بین المللی و ارتقاء اعضای هیأت علمی که در راستای توسعه علمی و پژوهشی دانشجویان در واحد علوم و تحقیقات صورت گرفته است، بهره برداری از مسجد امام علی (ع) و مرکز فرهنگی پیامبر اعظم (ص)، تکمیل و راه اندازی نمازخانه ها و ... نیز در راستای مسائل فرهنگی و دینی دانشجویان صورت گرفته است.

دکتر عباسپور ادامه داد: شاید تأثیرات حرکت های فرهنگی کمرنگ تر از فعالیت های علمی بوده است ولی دلیل آن عدم تلاش مسئولین واحد علوم و تحقیقات نیست، بلکه از آنجایی که در مسائل دینی و فرهنگی با روح و روان انسان سر و کار داریم، در این زمینه کار به مراتب سخت تر از مباحث مرتبط با جسم انسان است.

وی تصریح کرد: معتقدم در زمینه فرهنگی بخصوص در دانشگاه باید روح و روان دانشجویان را به رضایت درونی رساند و آنها را با شهد شیرین اسلام آشنا کرد تا بتوان متخصصان متعهد به انقلاب، نظام و مردم را تربیت کرد. این امر از اهداف واحد علوم و تحقیقات است و در این راستا نیازمند برنامه ریزی دقیق تری هستیم.

دکتر عباسپور ادامه داد: یکی از اهداف اصلی در واحد علوم و تحقیقات علاوه بر مسائل علمی، پژوهشی و تحقیقاتی دانشجویان، حمایت و توجه ویژه به مسائل و برنامه های فرهنگی است.

دکتر کرم اله دانشفرد معاون دانشجویی و فرهنگی واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم با اشاره به آیه ای از سوره حشر گفت: نکته اصلی در برگزاری این جشنواره همین آیه از سوره حشر است. خداوند در این آیه آورده است" همانند کسانی نباشید که خدا را فراموش کردند و خدا نیز آنها را به «خود فراموشی» گرفتار کرد ، آنها فاسقانند."

وی افزود: کسی که خدا را فراموش کند در واقع خود و هدف و منبع مقدس آفرینش را فراموش کرده است و در نتیجه دچار ضعف و نقصان خواهد شد و طبیعتا هویت خود که همان ارزش انسان است را نخواهد یافت. هر چه خداوند را بیشتر بشناسیم در واقع به خودشناسی دست یافته ایم.

دکتر دانشفرد افزود: این دوره از جشنواره ملی نماز و هویت یابی دانشجویی در بخشهای مختلفی شامل بخش نمایشگاهی شامل غرفه هایی از فعالیت های دانشجویان واحد و سایر دانشگاه ها با محوریت های نماز و دفاع مقدس، نماز و هنر، نماز و نرم افزار، برگزاری کارگاه های مختلفی در زمینه های نماز و اسرار آن، اسرار عبودیت و کارگاه های توجیهی در سطح واحد برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین با شرکت 112 نفر از اساتید و کارکنان مسابقات حضوری و غیر حضوری کتابخوانی با موضوعات مرتبط با نماز و نقاشی دانش آموزان زیر 12 سال با 54 اثر دانش آموزی برگزار شده است.

رئیس این همایش تصریح کرد: حدود 400 مقاله به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده است که از این میان 311 عنوان مقاله در حوزه های مطالعاتی و تئوری، 67 مقاله علمی – پژوهشی میدانی و تعدادی هم مقاله در غالب اثر هنری مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حاشیه این جشنواره کارگاه های علم در محضر قرآن با موضوعات علوم مختلف با توجه به آیات، مصادیق و مفاهیم قرآنی در رشته های گوناگونی نظیر کشاورزی، فیزیک، هوافضا، شیمی، مدیریت، حقوق و ... نیز برگزار شده است که با استقبال خوبی از سوی اساتید و دانشجویان روبرو شد.

لازم به ذکر است در این مراسم از اپلیکیشن نماز که به همت کانون دانشجویی نور واحد علوم و تحقیقات رونمایی شد. عرفان گودرزی مسئول این پروژه در رابطه با این اپلیکیشن و بخش های گوناگون آن نظیر انواع نماز، وضو، اوقات شرعی، احکام نماز و ... توضیحاتی ارائه داد.

200/202

کد خبر: 711653

وب گردی

وب گردی