دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه مردمی را به سمت توسعه علم و دانش کشور سوق داده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با تلاش و دلسوزی مدیران، استادان و کارکنان و حمایت‌های بی دریغ رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه، این سرمایه مردمی را در راستای توسعه علم و دانش در کشور سوق داده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدشاپوررضا شجاعی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر هشتگرد به مناسبت روز دانشجو با تبریک حلول ماه ربیع الاول و توجه به 16 آذر اظهار کرد: در این روز دانشجویان استکبارستیز و ضدسلطه در دانشگاه تهران به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران در سال 1332 اعتراض کردند و 3 نفر آنان به دست نظامیان رژیم فاسد پهلوی به شهادت رسیدند و این روز، روز دانشجو نام گرفت. روز دانشجو، روز استکبارستیزی است و همواره به همین مفهموم شناخته خواهد شد.

شجاعی، دانشگاه‌ها را مرکز و منشاء تحول در کشور دانست و گفت: دانشجوی فرهیخته امید آینده کشور بوده و به همین سبب دارای مسئولیت است و دانشجویان باید همواره به آرمان های متعالی خود متعهد باشند.

وی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری درباره آرمان های اصلی دانشجویی افزود: اهتمام به علم اندوزی و تولید دانش، عدالت خواهی و آزاداندیشی و آزادی خواهی سه آرمان اصلی دانشجویان است.

شجاعی با توضیحاتی درباره کرسی های آزاداندیشی گفت: این موضوع یکی از موارد بسیار مهم است که مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بسیار مورد تاکید قرار داده اند؛ در همین راستا مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به تاکیدات ریاست عالیه دانشگاه، کرسی های آزاداندیشی را با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مورد توجه قرار داده و برگزار کرده است و قصد داریم در راستای تامین نظر رهبری معظم به طور جدی تر نیز به آن بپردازیم.

رئیس واحد هشتگرد با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در طول فعالیت بیش از سه دهه خود با بهره گیری صحیح از سرمایه مردمی بهترین تصمیمات را اتخاذ کرده و به عنوان نمونه با نوآوری دکتر میرزاده و معاونان وی، طرح ساها شامل مجموعه آزمایشگاه ها و کارگاه‌های تخصصی کل دانشگاه در سراسر کشور شامل 11000 آزمایشگاه به هم پیوسته آماده ارایه خدمات به محققان و صنایع و دانشجویان در اقصی نقاط ایران است که با بودجه های دولتی چنین امکانی هیچگاه وجود نداشت.

وی به بیش از 100 پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در کشور اشاره و اظهار کرد: اینها تنها نمونه هایی از خدمات بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است.

شجاعی با تاکید بر مبحث اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری ادامه داد: با درایت و تاکیدات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، این مقوله از طریق توجه به اقتصاد دانش بنیان و توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مورد اهتمام ویژه دانشگاه آزاد قرار گرفته است و بزودی شاهد ثمرات آن خواهیم بود.

وی گفت: تمام تلاش دانشگاه جلوگیری از فشار مالی به خانواده‌ دانشجویان ناشی از تورم معمول از طریق توجه به مقوله درآمدزایی دانش‌بنیان، اصلاح ساختار و چابک سازی سازمان و صرفه جویی است.

این مسئول با توجه به توصیه های آیت اله هاشمی رفسنجانی در همه جلسات با مدیران دانشگاه خطاب به نمازگزاران خاطرنشان کرد: وی همواره به ما تاکید کرده که فقط و فقط کار و تلاش کنید تا این ثمره درخشان انقلاب اسلامی هرچه بیشتر منشاء خیر و برکات برای کشور و مردم باشد و ناملایمت‌های احتمالی را تحمل کنید چراکه رضایت خدا این ایثار را جبران خواهد کرد.

دانشجو باید بابصیرت باشد

حجت الاسلام محمدتقی ناطقی امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ هم در خطبه های نماز جمعه با تشکر از دکتر شجاعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد به خاطر حضور و سخنرانی در مصلی نماز جمعه سخنانی را در خصوص جایگاه دانشجو در جامعه بیان کرد.

ناطقی گفت: مسئولان دانشگاه ها باید دانشجویانی را تربیت کنند که دارای بینش و بصیرت باشند. دانشجو باید بابصیرت، عدالتخواه و آزاداندیش باشد تا بتواند در لایه های اجتماعی کشور تاثیر مثبت داشته باشد.

وی از مسئولان دانشگاه ها نیز خواست تا با فراهم سازی شرایط و امکانات برای تربیت دانشجویان توانمند و بابصیرت اقدامات مثبتی را لحاظ کنند.

پذیرایی از نمازگزاران نماز جمعه ساوجبلاغ در ایستگاه صلواتی

حوزه معاونت آموزشی، دانشجویی، فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری اداره روابط عمومی، امروز مقابل مصلای نماز جمعه امام خمینی (ره) شهرستان ساوجبلاغ از نمازگزاران نماز جمعه شهرستان ساوجبلاغ با برپایی ایستگاه صلواتی پذیرایی کردند.

در این ایستگاه صلواتی بروشوری از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد به نمازگزاران اهدا شد.

اعضای هیات رئیسه و جمع کثیری از دانشجویان، استادان و کارمندان در مراسم عبادی و سیاسی نماز جمعه حضور یافته بودند.

200

کد خبر: 711660

وب گردی

وب گردی