تقدیم سوال 7 نماینده از ظریف به هیات رییسه مجلس

هفت نماینده مجلس شورای اسلامی در سوالی که به هیات رییسه مجلس تقدیم شد، خواستار توضیح وزیر امورخارجه درباره بازگشت محمد رضا رئوف شیبانی سفیر پیشین ایران از سوریه شدند.

به گزارش ایسکانیوز، متن این سوال که به امضای هفت نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است امروز - یکشنبه - در اختیار خبرنگاران پارلمانی قرار گرفت.

در بخشی از این سوال آمده است: چرا در اوج حوادث کشور سوریه، دیپلمات انقلابی ایرانی را شبانه به تهران برمی‌گردانند بدون این که جایگزین مناسب ایشان هماهنگ و انتخاب شده باشد.
این نمایندگان مجلس در سوال خود تصریح کردند: پیرو برکناری دیپلمات انقلابی آقای امیرعبداللهیان، شاهد برکناری دیپلمات انقلابی و مقاوم جمهوری اسلامی ایران در سوریه بودیم که در اوج حوادث و بحران‌های آن منطقه ثابت‌ قدم در آن سنگر ماند و حتی خانواده خود را در شبی که قرار بود آمریکا حمله گسترده خود را به سوریه آغاز کند، از آن کشور خارج نکرد.
به گزارش ایرنا، در ادامه این سوال همچنین خطاب به ظریف تاکید شده است: جنابعالی خوب می‌دانید در این شرایط هیچ کشوری دست به این اقدامات نسنجیده نمی‌زند، مگر اینکه بخواهد به جریانی امتیاز بدهد، سیاست وزارت امور خارجه در دفاع از جریان مقاومت در این شرایط حساس، به شدت زیر سؤال است. شما می‌توانستید آقای شیبانی را با یک حکم ویژه در آن سنگر حفظ کنید تا اوضاع آن کشور تثبیت شود، اما این اقدام را انجام ندادید.
این سوال به امضای جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد، سید جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر، ذبیح الله نیکفر نماینده مردم لاهیجان، سید صادق طباطبایی نمایده مردم اردستان، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان، اکبر ترکی نماینده مردم فریدن و عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد رسیده است.

302/300

کد خبر: 711897

وب گردی

وب گردی