مدیر‌کل برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان واحد رودهن عنوان کرد: تک نرخی شدن ارز هم سو با سیاست های اقتصاد مقاومتی است

مدیر‌کل برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان واحد رودهن گفت: تک نرخی شدن ارز هم سو با سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

سید فرزاد هاشمی، مدیر‌کل برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان واحد رودهن در گفت و گو با ایسکانیوز درخصوص تاثیر تک نرخی شدن ارز بر اقتصاد کشور گفت: به طور کلی تک نرخی شدن ارز اقدام بسیار مناسبی است که به طور معمول کنترل آن به صورت محدود در برخی از کشورها اتفاق می افتد.

وی در ادامه گفت: سازگار شدن نرخ ارز با سیاست های دولت و ورود آن به بازار باعث می شود تا با اولین شوک در بازار افزایش نرخ ارز صورت گیرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: توصیه ما بر این است که حرکت نرخ ارز با بازارهای جهانی همسان باشد تا این صورت نرخ ارز در اثر نوسانات اقتصادی با تغییر زیادی همراه نشود.

مدیر‌کل برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان واحد رودهن با بیان اینکه تک نرخی شدن ارز هم سو با سیاست های اقتصاد مقاومتی است، گفت: پیشنهاد ما بر این است که ارز تک نرخی شود و در حال حاضر تلاش دولت بر این مبنا است تا چنین امری در بازار حاکم شود که در صورت رخ دادن چنین اتفاقی از بسیاری از رانتخواری ها در بازار جلوگیری می شود.

وی تصریح کرد: این امر باعث جلوگیری از رانتخواری هایی می شود که یک فرد به هر دلیلی از دلارهای مبادله ای با قیمت کمتر استفاده می کند و بعد آن را در بازار آزاد با قیمت آزاد به فروش رساند که اختلاف آن بین 500 تا 600 تومان است.

هاشمی با بیان اینکه تک نرخی شدن ارز باعث ایجاد تعادل در بازار ارز می شود، گفت: این اتفاق با کاهش نوسان در بازار سرمایه همراه می شود و باعث می شود تا عملکرد بورس بورس به صورت منطقی تر باشد و براساس قیمت های واقعی سود و زیان آن مشخص خواهد شد.

مدیر‌کل برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان واحد رودهن در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که ارز تک نرخی نشود باعث می شود تا بسیاری از بازارها بنا به برخی دلایل ضرر واقعی خود را نشان ندهند و گاهی سودهای زیادی را نشان می دهد که واقعی نیستند.

101/401

کد خبر: 711903

وب گردی

وب گردی