انتخاب  اختراع برگزیده » جشنواره رویش زاگرس"

دستگاه خستگی سایشی تحت بار تماسی نوسانی، اختراع برگزیده جشنوار اختراعات و ابتکارات رویش زاگرس سال 95 شد.

به گزارش ایسکانیوز، اختراع فرشاد عباسی، عضو هیأت علمی واحد سنندج با عنوان «دستگاه خستگی سایشی تحت بار تماسی نوسانی» که پیش از این در جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش زاگرس طی روزهای ۵ و ۶ آبان ۹۵ در دانشگاه بوعلی سینا همدان رونمایی شده بود، پس از گذراندن مراحل داوری بعنوان «اختراع برگزیده» انتخاب شد.

فرشاد عباسی عضو هیات علمی گروه آموزشی مهندسی مکانیک واحد سنندج در این باره می‌گوید: «از میان بیش از 110 طرح که در قالب گروه های شیمی و مواد، برق و الکترونیک، صنایع غذایی، مهندسی مکانیک، پزشکی و تجهیزات پزشکی، مهندسی کامپیوتر، علوم دارویی، مهندسی عمران، مهندسی کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی به این جشنواره راه یافته بودند، پس از داوری توسط اساتید صاحب نام، در نهایت پنج طرح بعنوان طرح برگزیده انتخاب شد که در بخش مهندسی مکانیک، طرح اینجانب بعنوان «اختراع برگزیده» انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در حال تجاری سازی و ثبت بین المللی این اختراع هستیم گفت: این دستگاه برای اولین بار در دنیا بصورت کاملا بومی طراحی و ساخته شده است و جهت تخمین عمر خستگی سایشی قطعات مکانیکی در موتورهای جت و بدنه هواپیماها، توربو ماشین ها، اتصالات دم چلچله ای توربین ها، قطعات مکانیکی خودروها و غیره به کار می رود.

وی گفت: انگیزه اصلی اینجانب در اختراع این دستگاه، جلوگیری از سقوط هواپیماها، پیشگیری از سوانح هوایی و خودکفایی کشور در این زمینه است.

گفتنی است، در مراسمی که در تاریخ 17 آذر ماه به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه بوعلی سینا همدان از وی تقدیر به عمل آمد.

205/200

کد خبر: 711984

وب گردی

وب گردی