رونمایی از گزارش پایش جهانی آموزش در سال ۲۰۱۶

معاون پژوهشی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با اعلام اینکه طی نشست تخصصی نخبگان از گزارش پایش جهانی آموزش در سال ۲۰۱۶ در این دانشگاه رونمایی شد، گفت: این گزارش توسط یونسکو برای تعیین مسیر راه تحویل وزارت آموزش و پرورش داده می‌شود.

به گزارشایسکانیوز، سعید علیایی با اشاره به جلسه رونمایی از گزارش پایش جهانی آموزش در سال ۲۰۱۶ با کمیسیون ملی یونسکو در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، اظهار کرد: در نشست عالی‌رتبه‌ها که با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون وزیر بهداشت و معاون امور زنان ریاست‌جمهوری برگزار شد از گزارش پایش جهانی آموزش در سال ۲۰۱۶ رونمایی بعمل آمد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی افزود: در نشست تخصصی نخبگان دبیرکل ملی یونسکو، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، نماینده دفتر منطقه‌ای و معاون نماینده یونیسف حضور داشتند که دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به واسطه ارتباطاتی که از گذشته با یونسکو داشت و البته به عنوان قطب علمی آموزش در ایران شناخته می‌شود، میزبان این نشست بود.

وی ادامه داد: گزارش پایش جهانی آموزش در سال ۲۰۱۶ وضعیت آموزش را با همکاری ۳۰ کارگروه در حوزه‌های مختلف طی نزدیک به دو سال تدوین کرده که قرار است توسط یونسکو به وزارت آموزش و پرورش جهت تعیین مسیر راه تحویل داده شود زیرا یکی از محورهای این گزارش بحث آموزش برای مردم و سیاره زمین و افراد بازمانده از تحصیل است.

علیایی تصریح کرد: در واقع افرادی که به دلیل فقر مالی و مسائل و مشکلاتی از این دست از تحصیل باز مانده‌اند و یا در وضعیتی هستند که ادامه تحصیل برایشان مقدور نیست این گزارش می‌تواند مسیر راهی را برای کمک به این افراد مشخص کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی افزود: این گزارش به مسوولان عالی‌رتبه در حوزه آموزش مسیر راهی را نشان می‌دهد تا به افرادی که از نظر معلومات نتوانسته‌اند مسیر آکادمیک را طی کنند برای افزایش اثربخشی در جامعه کمک کنند.

به گفته وی، همچنین کمیسیون ملی یونسکو حدود یک هفته است که درگیر حوزه‌های مختلف بحث گزارش پایش جهانی آموزش در سال ۲۰۳۰ شده است.

201

منبع: ایسنا

کد خبر: 712058

وب گردی

وب گردی