ولایتی: جزئیات واکنش متقابل ایران نسبت به بدعهدی‌های امریکا مشخص شده است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک از اعلام تصمیمات اتخاذ شده در هیئت نظارت بر برجام پیرامون واکنش متقابل کشورمان نسبت به بدعهدی‌های آمریکا خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار رمضان عبدالله رئیس جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جمع خبرنگاران در رابطه با جلسه اخیر هیئت نظارت بر برجام اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکایی ها و مصوباتی که مجلسین آمریکا داشته، موضع مناسب اتخاذ خواهد کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ادامه داد: مقدمات این مسئله در جلسه روز چهارشنبه هیئت نظارت بر برجام گفتگو شد و تصمیم گرفته شد که جزئیات ان از طریق دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به اطلاع مردم برسد.

وی با تاکید بر اینکه بدون تردید در اجرای برجام جمهوری اسلامی به تعهدات خود عمل کرده است، تصریح کرد: اما در مقابل آمریکایی‌ها به خصوص در رابطه با حوزه‌های اقتصادی به وعده‌های خود عمل نکردند و با تمدید تحریم‌های کشورمان برجام را نقض کردند که این عمل آنان بدون پاسخ نخواهند ماند.

ولایتی ادامه داد: اگر اوباما رئیس جمهور آمریکا متن این تحریم‌ها را امضا کند شرایط متفاوت است و اگر امضا نکند شرایط به گونه دیگری رقم خواهد خورد. در هر صورت جمهوری اسلامی ایران در مورد این کاری که آمریکایی ها انجام داده‌اند واکنش مناسب خواهد داشت. در این باره تصمیماتی اتخاذ شده و مواردی باید انجام شود اما بنا به مصالحی قرار شده که فعلا درباره جزئیات آن گفته نشود اما قطعا پاسخ جمهوری اسلامی ایران روشن، قاطع و مناسب خواهد بود.

وی افزود: بنا به رهنمود مقام معظم رهبری اگر آمریکا در انجام تعهدات خود ذره‌ای نقض عهد کند با واکنش روشن و قاطع کشورمان مواجه خواهد شد.

ولایتی خاطرنشان کرد: جزئیات واکنش متقابل ایران نسبت به بدعهدی‌های امریکا مشخص شده است اما قرار نیست الان گفته شود اما زمان اعلام آن دور نخواهد بود و به زودی جزئیات تصمیمات اتخاذ هیئت نظارت بر برجام به اطلاع مردم خواهیم رساند که یقینا مردم از چنین پاسخی خوشحال می‌شوند و دشمنان جمهوری اسلامی ایران از آن ناامید می‌شوند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در رابطه با اظهارات اخیر نخست وزیر و وزیر خارجه انگلیس اظهار داشت: انگلیسی ها در حال حاضر هیچ اقتدار قائم به ذاتی ندارند و از سیاست‌های آمریکایی ها تبعیت می‌کنند و همان طور که آمریکایی ها در منطقه، سوریه، عراق و افغانستان دچار شکست شده‌اند از این رو انگلیسی ها هم که تابع آمریکا هستند شکست خواهند خورد.

وی با اشاره به اینکه انگلیسی ها کاسب و به دنبال منافع خودشان هستند اظهار داشت: انگلیسی ها به دنبال این هستند که سلاح‌های بی‌مصرف خود را در بازارهای خلیج فارس بویژه عربستان سعودی بفروشند.

ولایتی با بیان اینکه این سخن بیش از آن که بر علیه جمهوری اسلامی ایران گفته باشد برای دلخوشی عربستان سعودی است تصریح کرد: نخست وزیر تازه به دوران رسیده انگلیس چنین اظهاراتی را تنها برای منافع خودشان و دلخوشی سعودی‌ها زده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود:‌ بنا به نوشته یکی از روزنامه‌های معتبر انگلیسی عربستان سعودی در سوریه، عراق، لبنان، یمن و حوزه نفت از جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است.

وی تاکید کرد: سخنان تکراری نخست وزیر تازه به دوران رسیده انگلیس هیچ اثر عملی ندارد و تنها منجر می‌شود که بازاری برای سلاح‌های بی‌مصرف و مانده انگلیسی ها ایجاد شود و قطعا مشکلی را از حکام سعودی حل نخواهد کرد.

ولایتی با تاکید بر اینکه سعودی‌ها باید بپذیرند که ملت‌های منطقه بیدار شده‌اند خاطرنشان کرد: مقاومت مردم منطقه در برابر حملات وحشیانه سعودی‌ها حاکی از این است که عربستان سعودی کشوری رو به نزول است.

302/300

کد خبر: 712195

وب گردی

وب گردی