حمایت آموزش و پرورش از توسعه کمی مدارس سما کرمان

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان گفت: «مدارس سما کرمان جزء موفق‌ترین‌ مدارس استان بوده و آینده درخشانی خواهند داشت و آموزش و پرورش از توسعه کمی این مدارس حمایت می‌کند.»

به گزارش ایسکانیوز، سرور اسکندری در نشست شورای دبیران دبستان و پیش دبستانی دخترانه سما واحد کرمان که با حضور دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان کرمان، رئیس حراست، کارشناس مسؤل مدارس غیردولتی و کارشناس واحد ابتدایی ناحیه یک این شهرستان برگزار شد، خلاقیت، پویایی و انگیزه بالای معلمان و دبیران مدارس غیر دولتی را قابل توجه عنوان کرد و گفت: «باید به معلمان فرصت داد تا پیشنهادهای سازنده خود را بیان کنند و برای انجام این مهم نیاز به برنامه‌ریزی است».

وی گفت: «هدف بخش غیر دولتی تعلیم و تربیت، برداشتن باری از دوش تعلیم وتربیت دولتی است و با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، هدف همه مدارس اعم از دولتی و غیردولتی باید آموزش مهارت‌محور باشد.»

این مسئول نظام پرداخت حقوق و دستمزد مدارس سما را قانون‌مدار و حق‌الزحمه‌ها را بالاتر از اکثر مدارس غیرانتفاعی دانست.

معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد کرمان هم گزارشی از عملکرد آموزشی و پژوهشی مدارس سما واحد کرمان ارائه کرد و گفت: «به‌منظور ارتقای سطح کیفی، کادر آموزشی این مجموعه با انتشار فراخوان عمومی و پس از انجام گزینش از سوی کمیته جذب مدارس شروع به کار کرده‌اند».

سیدحمید غفوری از اقدامات انجام شده درخصوص ساخت مدرسه در مناطق محروم چاه یادگار و جنگل‌آباد از توابع شهرستان رودبار جنوب و اعطای قریب به هزار جلد کتاب از سوی دانش‌آموزان و کارکنان مدارس خبر داد.

وی با توجه به برگزاری آزمون‌های هماهنگ پیشرفت تحصیلی در مدارس ابتدائی دخترانه و پسرانه گفت: «یک تیم اختصاصی برای طراحی و ارزیابی این آزمون‌ها و ارائه بازخورد به آموزگاران درنظر گرفته شده است و سومین مرحله از این آزمون‌ها در دست اجراست».

ناهید نادرنژاد مدیر مدرسه دخترانه سما واحد کرمان نیز گزارشی از امکانات و تجهیزات مدرسه و اقدامات انجام شده از سوی مدارس در راستای کیفیت‌بخشی از جمله برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت ویژه کارکنان اداری و آموزشی ارائه کرد.

حبیب‌الله واعظی رئیس حراست آموزش و پرورش ناحیه یک نیز توضیحاتی را در مورد کانال‌های مجازی و شیوه صحیح حفاظت در مدارس بیان کرد.

در پایان نشست حیدری کارشناس ابتدایی و غلامرضا محتشم کارشناس مسئول مدارس غیر دولتی مطالبی درباره شیوه‌های نوین آموزشی عنوان کردند.

205/200

کد خبر: 712214

وب گردی

وب گردی