برگزاری محفل انس با قرآن کریم در دانشکده اقتصاد وحسابداری واحد تهران مرکزی

به همت اداره دانشجوئی و فرهنگی دانشکده اقتصاد و حسابداری محفل انس با قرآن کریم با حضور مسئولین و جمعی از دانشجویان آن دانشکده برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست فاطمه واحدیان جواهری استاد گروه معارف اسلامی واحد تهران مرکزی « پیرامون غیرت و حیاء دینی » سخنانی ایراد کرد.

وی با تاسی به کلام حضرت علی (ع ) در نهج البلاغه مبنی بر "رسیدن انسان به خوشبختی" افزود: اگر انسان طرز استفاده صحیح از روابط و شناخت با خود و محیط پیرامونش را داشته باشد می تواند زندگی خوبی داشته باشد. انسان باید در زندگی واقع گرا باشد و هنر درست زندگی کردن را بیاموزد و بدان عمل کند . وی در ادامه سخنان خود در خصوص توضیح «حیا وکلمه من » که در همه رابطه ها وجود دارد، عنوان داشت: کسی که نفس خود رابشناسد، می تواند به معرفت الله برسد و "من" وسیله ای است که انسان را به کمال می رساند وهمینطور می تواند وسیله شقاوت و بدبختی انسان باشد. انسان درابتدا باید خود رابشناسد و از مرز خود تجاوز نکند وهمچنین مرز"خودم" را درتمام علوم شناخته ورعایت کند واز علم خود دفاع نماید. و اگر حدومرز خود را نشناسد جهالت وگمراهی جای آن را می گیرد.

وی در ادامه با تفسیر سوره قصص که داستان حیای دختران شعیب درآن ذکر شده است، به کارکردهای حیا که شامل: عقل، ایمان وغیرت و کارکردهای غیرت اعم از :غیرت دردین،غیرت درحریم وناموس و غیرت درشبهه پراکنی پرداخت.

وی اظهار داشت : تقوا بهترین کار و مقدمه خودنگهداری است. از دیگر برنامه های این محفل نورانی می توان به قرائت قرآن کریم توسط میثم نجمی قاری برگزیده، اجرای تواشیح توسط گروه آل یاسین، قرائت قرآن توسط محمد تقی پور دانشجوی رشته حسابداری، اجرای شعر توسط رضا شکری دانشجوی رشته حسابداری اشاره کرد.

205/200

کد خبر: 712249

وب گردی

وب گردی