صدور بیش از ۳۳ هزار کد سهامدار جدید در یک ماه

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اعلام کرد : تعداد 33 هزار و 128 کد جدید در آبان ماه امسال صادر شد تا تعداد کدهای سهامداران بورسی به رقم ۹ میلیون و 60 هزار کد برسد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سمات، درحال حاضر 4 میلیون و 631 هزار مرد و 2 میلیون و 155 هزار زن در بازار سرمایه ایران کد سهامداری دریافت کرده اند و بیش از 38 هزار کد حقوقی و 746 کد سهامدار خارجی نیز صادر شده است.

بر اساس این گزارش، حدود 17 هزار نفر ماه گذشته با استفاده از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن وارد فرایند دریافت تسهیلات از بانک مسکن شدند تا مجموع کل افرادی که از سال 89 از این اوراق استفاده کرده اند، به رقم یک میلیون و 245 هزار نفر برسد.

همچنین در آبان ماه امسال، 20 نماد جدید شامل 14 گواهی سپرده کالایی، یک سلف استاندارد، 2 اوراق مرابحه، یک صندوق قابل معامله ( ETF )، یک اوراق تسهیلات مسکن و یک نماد در بازار فرعی بورس در سامانه پس از معاملات شرکت سپرده گذاری مرکزی درج شد.

شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: 20 سرمایه گذار خارجی نیز در آبان ماه کد سهامداری خود را از این شرکت دریافت کردند که 11 کد برای سرمایه گذاران حقوقی بود.

نخستین کد سهامدار خارجی بازار سرمایه ایران را آبان ماه سال 73 یک شرکت آلمانی دریافت کرد و تاکنون 726 کد سهامدار خارجی در این بازار صادر شده است.

درحال حاضر سرمایه گذارانی از آمریکا، انگلیس، اسپانیا، روسیه، آلمان، سوییس، سوئد، ازبکستان، چین، هلند، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای جنوبی، ژاپن، قبرس، ایتالیا، امارات، نروژ، یونان، اندونزی، مالدیو، لهستان، هنگ کنگ، قطر، عراق، پاکستان، سوریه، لوکزامبورگ، کویت، نیوزیلند، مالزی، کره جنوبی، گرجستان، ارمنستان و افغانستان فعال هستند.

بر اساس این گزارش، در این فهرست نام 34 سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج از کشور نیز دیده می شود.

101/401

کد خبر: 712286

وب گردی

وب گردی