برگزاری کارگاه احیای قلبی ریوی در دانشکده پرستاری واحد لاهیجان دانشگاه آزاد اسلامی

کارگاه احیای قلبی ریوی در دانشکده پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار گردید.

به گزارش ایسکانیوز، در این کارگاه دکتر مریم حسین زاده رییس کارگاه در مورد اهمیت احیای قلبی ریوی برای حضار توضیحاتی را بیان کرد وگفت: احیای قلبی ریوی یا سی. پی. آر را شامل اقداماتی ذکر کردند که برای بازگرداندن اعمال حیاتی دو عضو مهم «قلب و مغز» در فردی که هوشیاری خود را از دست داده، انجام می‌شود تا گردش خون و تنفس به صورت مصنوعی تا زمان برگشت جریان خون به حالت عادی انجام می شود و در ادامه ایشان بیان نمودند که که اگر فرد دارای نبض بوده ولی دچار قطع تنفس شده باید با تنفس مصنوعی دهان به دهان این عملیات ادامه یابد.

وی افزود : به کمک این روش، تنفس و گردش خون فرد مصدوم حفظ می شود و چه بسا فردی که دچار ایست قلبی تنفسی شده است با انجام صحیح مانورهای احیا قلبی تنفسی می تواند از مرگ حتمی نجات پیدا کند که این مطلب اهمیت زیاد آموزش در همین راستا را می رساند.

وی همچنین به چگونگی انجام این عملیات اشاره نموده و گفتند: جهت شروع احیای قلبی ریوی ابتدا باید مطمئن شد که فرد مورد نظر به احیای قلبی ریوی نیاز دارد، ابتدا او را صدا زده و به آرامی تکان می دهیم، سپس به دقت به چهره فرد و حرکات قفسه سینه او نگریسته که چهره کبود و زرد و لبهای تیره رنگ و کبود نشانگر نارسایی گردش خون فرد است و در مواردی مثل ایست قلبی، غرق شدن، خفگی، مصرف زیاد از حد مواد مخدر و مشروبات الکلی، احیای قلبی ریوی می تواند فرد را به زندگی بر گرداند و ضروری است با دیدن علایم ذکر شده بی درنگ کسانی که در محل حادثه حضور دارند اقدامات نجات دهنده را تا رسیدن اورژانس انجام دهند

شایان ذکر است کارگاه فوق به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد.

200/202

کد خبر: 712298

وب گردی

وب گردی