دستگاه کنترل دمای کوره گاز مخزن ذخیره سازی شوریجه ساخته شد

کارشناس ارشد تعمیرات ابزار دقیق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از ساخت دستگاه شیر کنترل دمای کوره گاز احیا واحد نم زدایی ذخیره سازی شوریجه در این شرکت خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شانا، حسام الدین کماری علائی، کارشناس ارشد تعمیرات ابزار دقیق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: این شیر کنترل کوره که پیش از این از سوی یکی از شرکت‌های خارجی ساخته و نصب شده بود، چندی پیش دچار اشکال و سبب از سرویس خارج شدن این واحد نم زدایی شد.

وی افزود: با توجه به ایجاد این مشکل، تعمیر و تامین دستگاه به هیچ وجه امکان پذیر نبود.

علائی تصریح کرد: با شدت گرفتن برودت هوا و نیاز شدید عملیاتی برای در سرویس قرار دادن این واحد نم زدایی، کارکنان واحد ابزار دقیق با تلاش شبانه روزی اقدام به بررسی، طراحی در بخش سخت افزار و مطالعه برنامه و باز طراحی در بخش نرم افزار این دستگاه در مدت زمان کوتاهی اقدام کردند.

وی عنوان کرد: طراحی این پروژه با استفاده از دانش فنی، ابتکار و همت متخصصان ابزار دقیق در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد و با استفاده از مهندسی معکوس انجام که این عملیات سبب در مدار قرار گرفتن این واحد نم زدایی شد.

کارشناس ارشد تعمیرات ابزار دقیق پالایشگاه خانگیران تاکید کرد: شیر کنترل دمای کوره گاز احیا، وظیفه کنترل ترکیب هوا و سوخت را بر عهده دارد و این دستگاه هم اکنون بر روی کوره نصب و عملیاتی شده است.

101/402

کد خبر: 712316

وب گردی

وب گردی