نامه پیرترین فضانورد تاریخ به رئیس آمازون قبل از مرگ

مجله اسمتسونیان هفته گذشته مراسم سالانه جایزه نبوغ آمریکا را برگزار کرد که طی آن، رئیس سایت آمازون و بنیانگذار شرکت هوانوردی بلواوریجین موفق به دریافت جایزه دستاوردهای فناورانه برای کار در زمینه ساخت موشک قابل استفاده مجدد شد.

به گزارش ایسکانیوز، جف بزوس در این مراسم، نامه ای از جان گلن، نخستین مدارگرد آمریکایی که همان روز در سن 95 سالگی فوت کرده بود، دریافت کرد.

گلن در این نامه که در تاریخ 28 نوامبر تهیه شده بود، بزوس را برای دریافت این جایزه تحسین کرده و گفته بود که از نامگذاری نسل آینده موشک‌های بلواوریجینز به اسم خود بسیار شاد شده است.

در این نامه آمده است: من به عنوان گلن واقعی می‌توانم به شما بگویم که روزی را می‌بینم که مردم بر روی فضاپیماها مانند هواپیماهای امروزی سفر می‌کنند. وقتی این اتفاق بیفتد، تا حد زیادی به دلیل دستاوردهای حماسی شما در این سال خواهد بود.

این نامه در یک قاب به بزوس اهدا شد.

جان گلن در فوریه 1962 به عنوان نخستین فضانورد آمریکایی در کپسول " Friendship 7" پروژه مرکوری سه بار دور زمین به مدت چهار ساعت و 55 دقیقه گردش کرده و در اقیانوس آتلانتیک فرود آمد.

وی 36 سال بعد در سن 77 سالگی مجددا بر روی شاتل فضایی دیسکاوری به مدار زمین بازگشت و پیرترین انسانی لقب گرفت که در فضا پرواز کرده است.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 712351

وب گردی

وب گردی