احمدیان :برپایی انجمن مشاوران مدیریت ایران در جهت کمک به شرکت های دانش بنیان نوپا

  عضو هیئت مدیره و خزانه دار انجمن مشاوران مدیریت ایران گفت :این انجمن به طور کلی از تشکل هایی ساخته شده است ،که نقش عمده آنها مشاوره مدیریت به شرکت های دانش بنیان است.

به گزارش ایسکانیوز ،شرکت های دانش بنیان مجموعه هایی هستند که با کار مبتنی بر دانش خود اقدام به ساخت و تولید صنایع گوناگونی می کنند ،در این شرکت ها که با یاری دانشگاه آزاد اسلامی رشد کرده اند، اکنون تا جایی مورد اهمیت واقع شدند که در مجلس برای آنان لایحه ای در نظر گرفته شده است.

از آنجا که به دستور و فرمایش مقام معظم رهبری حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی از ملزومات جامعه ماست لیکن، توسعه و اشاعه این شرکت ها و استفاده از خدمات آن ها نقش کلیدی در رفع مشکلات اشتغال و خودکفایی داخلی کشور دارد.

در این راستا انجمن ها و نهادهای گوناگونی برای هدایت و کمک به این سازمان های نوپا شکل گرفته اند ،که از جمله آن ها میتوان به انجمن مشاوران مدیریت ایران اشاره کرد که خدمات با ارزشی را انجام داده است.

سعید احمدیان عضو هیئت مدیره و رئیس کمیته توسعه کسب و کارانجمن مشاوران مدیریت ایران در گفتگوی اختصاصی با ایسکانیوز درباره اقدامات این انجمن می گوید : از آنجا که فعالیت های یک انجمن در جهت ساماندهی و حفظ منافع اعضایش می باشد طی سالهای گذشته هیئت مدیره انجمن مشاوران مدیریت ایران تصمیم به ایجاد کمیته توسعه کسب وکار نمود و ماموریت آن از یک سو بستر سازی برای توسعه کسب و کار اعضا و از سوی دیگر حراست از منافع خدمت گیرندگان و حفظ اعتبار صنعت مشاوره مدیریت ازطریق معرفی خدمات مطلوب به مخاطبان تعریف گردید.


او افزود :در این راستا کارگروه های مختلفی تحت پوشش فعالیت های کمیته قرار گرفت که برخی از آنها حول خدمات خاصی فعالیت نموده و بعضی در راستای صنعت خاصی فعالیت می کنند. مثلاً در صنعت دانش بنیان که معمولاً شامل صنایع نوپا و جوان هستند کار گروهی را به ریاست آقای مهندس آقازاده تشکیل داده ایم که اعضای آن افراد با سابقه و توانمد در ارائه خدمات مشاوره مدیریت به این صنعت هستند.

احمدیان درباره اعضای انجمن گفت :برنامه ریزی ما این است که افرادی که سابقه مشاوره به شرکتهای دانش بنیان دارند را در قالب کارگروه دانش بنیان به ریاست آقای آقازاده که از مشاوران توانمند در حوزه شرکت های دانش بنیان هستند دور هم جمع کرده و اعضای کارگروه براساس شناخت و تجربیاتی که از تعامل با شرکت های دانش بنیان کسب کرده اند به بحث ، تبادل نظر و همفکری می پردازند.

او افزود : در مجموع به این نتیجه رسیدیم که با توجه به نیاز و نقاط ضعفی که در شرکت های دانش بنیان دیده می شود برای اعضایمان جلسات آموزشی بگذاریم تا در آن به بررسی خواسته های شرکت های دانش بنیان بپردازیم و مشاوران مدیریت را با نیازها و مشکلات این شرکت ها آشنا نماییم و در نتیجه اعضای انجمن مشاوران مدیریت ایران بتوانند خدمات بهتری را ارائه دهند.

رئیس کمیته توسعه کسب و کار انجمن مشاوران مدیریت در خصوص چگونگی بدست آوردن این اطلاعات گفت: برخی از اعضای انجمن مشاوران مدیریت ایران در تعامل با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، ستادهای توسعه فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و سایر نهادهای مرتبط هستند وبه اعضای مجموعه دانش بنیان مشاوره می دهند که بسیاری از آنها در کارگروه دانش بنیان جمع شده و با هدایت آقای آقازاده بسته ای آماده کرده و براساس آن کارگاه های آموزشی را محیا ساخته ایم.

عضو هیئت مدیره انجمن مشاوران مدیریت ایران با اشاره به نحوه عملکرد مشاوره مدیریت گفت:این اعضا ممکن است زمانی در یک شرکت پتروشیمی و گاز و زمان دیگری در صنعت برق کار کنند. عارضه ها و دغدغه های این ها با یکدیگر فرق می کند یک مشاور مدیریت موفق کسی است که شناخت خوبی از صنعتی که می خواهد در آن به مشاوره بپردازد داشته باشد

او ادامه داد :ما عارضه هایی که شرکتهای دانش بنیان دارند را جمع آوری و براساس آن جمع بندی لازم را انجام داده تا ببیینیم چه آموزشهایی در بسته های اول برای اعضا داشته باشیم تا بر اساس آن بتوانند به شرکتهای دانش بنیان کمک کرده و به بررسی مسائل و مصائبشان پرداخته و در آن حوزه کمکشان کنند.


احمدیان با توضیحی از توانمندیهای شرکت های دانش بنیان گفت : با توجه به اینکه بسیاری از شرکت های دانش بنیان از همکاری جوانان خوش فکر اما کم تجربه در عرصه بازار شکل گرفته اند مشاوران مدیریت می توانند در جهت رشد و توسعه این شرکت ها بسیار موثر باشند. بعنوان مثال درحالیکه این شرکت ها غالبا محصولات تولیدی شان قابلیت و پتانسیل بسیار بالایی دارد اما به دلیل عدم توانمندی در حوزه های تحقیق بازار ، برندینگ ، عرضه و فروش محصولات و یا عدم وجود ساختار و نظام مدیریتی منسجم مشکل دارند. و بنابراین نیاز به مشاوران مختلف با تخصص های مختلف دارند.

101/402

کد خبر: 712376

وب گردی

وب گردی