لطفی: دانشجویان علاوه بر علم آموزی باید در مسائل دینی و تاریخی مطالعه نمایند / پیامبر اخلاق را در متن سیاست پیاده کرد

نماینده ولی فقیه استان ایلام گفت: علیرغم اینکه پیامبر(ص) رئوف ترین و با اخلاق ترین شخصیت جهان بود وقتی خطری دین اسلام را تهدید می کرد، شکست ناپذیرترین افراد بود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمد نقی لطفی در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم و هفته وحدت در محل واحد ایلام تصریح کرد: پیامبر (ص) در محیطی مبعوث شد که 2 نفر با سواد در جزیره العرب وجود نداشت و با جمعیت دور از فضائل اخلاقی که با محبت ایشان عالی ترین جلوه های تربیتی به نمایش گذاشته می شود و هم اکنون بعد از 1400 سال مبانی تعلیم و تربیتی پیامبر(ص) در دنیا بی نظیر است.

امام جمعه ایلام بیان کرد: اگر همه دانشمندان جهان در یک جا جمع شوند، در برابر علم و دانش پیامبر ناچیز هستند. برای پیامبری که درس نخوانده و "امی" بوده است این چیزی جز اتصال به اقیانوس وسیع و بی کران "وحی" نیست.

وی بیان کرد: امروز عده ای آدم بی سواد ادعا می کنند که در دین اسلام "حکومت " وجود ندارد و اسلام فقط مسائل دینی وعبادت و راز و نیاز است، در حالی که پیامبر(ص) 10 سال در مدینه حاکم اسلامی بود و حکومت ایشان دارای دستگاه سیاسی، ارتش، قضایی فرماندار و ...بود و نظام سیاسی و حکومت اسلامی که پیامبر اکرم بنا نهاد، عالی ترین جلوه های حکومت الهی و اسلام را به نمایش گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: پیامبر اخلاق را در متن سیاست پیاده کرده و عالی ترین جلوه حکومت و اخلاق را در" مدینه" به اجرا گذاشت.

امام جمعه ایلام خطاب به دانشجویان گفت: باید دانشجویان ما اهل تحقیق و تحلیل باشند و علاوه بر علم آموزی در معارف دینی و تاریخی نیز مطالعه داشته باشند.

وی بیان کرد: دانشجویان باید مسلط به امور جاری، معارف دینی و تاریخ انقلاب اسلامی باشند. امروز پیام انقلاب اسلامی علیرغم سانسور شدید رسانه ای توسط نظام سلطه به گوش جهانیان رسیده است و جبهه استکبار جهانی از هر توطئه و طرح براندازی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می کند.

امام جمعه ایلام گفت: هر انقلابی بعد از مدتی به موزه تاریخ می رود ولی انقلاب اسلامی ایران علیرغم گذشت 37 سال از عمر پر برکت آن همچنان ماوای آزادگان جهان است و نظام سلطه در این سال ها با تهدید و تحریم در صدد اعمال فشار و لطمه زدن به آن است.

لطفی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی سکاندار امنیت در منطقه است و امنیت امروز عراق پرتویی از امنیت جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: در قضیه سوریه ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا، ارتجاع عرب و اروپا در صدد سرنگونی بشار اسد بود ولی جمهوری اسلامی ایران به تنهایی نگذاشت این اتفاق عملی شود و این مسئله بیانگر عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه و جهان است.

وی گفت: داعش برای نا امن کردن ایران اسلامی شکل گرفت ولی امروز ما شاهدیم که دامن بانیانش را گرفته و ایران اسلامی هر روز مقتدرتر از گذشته به راه خود ادامه می دهد.

وی بیان کرد: تحریم 10ساله اخیر آمریکا تیر خلاصی بود بر پیکره برجام و علیرغم گذشت یک سال از توافق هسته ای و 6 ماه از برجام ما چیزی جز عهد شکنی از امریکایی ها ندیده ایم .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بیان کرد: ورود ایران به باشگاه هسته ای جهان و رسیدن به قله هسته ای جهان حاصل تلاش دانشمندان و شما دانشجویان است و تحریم ها و محدودیت هایی که در این چند سال ایجاد کردند هیچ تاثیری بر روند پیشرفت هسته ای کشور نداشت است.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین مهدی همتی مسئول نهاد رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان ایلام گفت: حضور مداوم و همیشگی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام موجب دلگرمی مسئولان دانشگاه و خرسندی اساتید و دانشجویان است و امید واریم دانشجویان از دریای علمی و اخلاقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بهره مند شوند.

وی بیان کرد: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و مدیریت عباسی کارآمد و با تمام توان در حال تلاش برای خدمت رسانی و کمک به توسعه علمی استان است.

گفتنی است، تجلیل از دانشجویان نمونه در شاخص های فرهنگی ، تجلیل از امام جمعه ایلام با اهدای یک جلد کلام الله مجید و مولودی خوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

205/200

کد خبر: 712424

وب گردی

وب گردی