خداحافظی  اجباری 3 رئیس فدراسیون!

نام سه فدراسیون که روسای آنها بازنشسته هستند از سوی وزارت ورزش و جوانان اعلام شد.

به گزارش ایسکانیوز، هفت سال پیش سازمان تربیت بدنی وقت بر اساس مصوبه هیات دولت مبنی بر «منع قانونی به کارگیری افراد بازنشسته در دوایر و دستگاه های دولتی»، قانون ممنوعیت حضور افراد بازنشسته در فدراسیون های ورزشی را ابلاغ کرد. مصوبه‌ای که انتظار می‌رفت بیشتر از همه مورد توجه قرار بگیرد و برکناری روسای بازنشسته در اولویت باشد اما در این سال ها این موضوع نه تنها در دستور کار قرار نگرفت بلکه برخی از روسای فدراسیون‌ها با گرفتن مجوزهای لازم به کار خود ادامه دادند موضوعی که خلاف مصوبه دولت بوده و هست.

بازنشسته های زیادی در این سال ها در حوزه ورزش فعالیت کردند و البته که هنوز هم فعالیت آنها ادامه داد اما در دو سه سال اخیر ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان با جدیت زیادی دنبال شد تا اینکه در اردیبهشت ماه سال جاری این موضوع در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و 9 روز بعد به شورای نگهبان رفت و تاییدیه آن هم صادر شد. حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان هم خردادماه قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را برای اجرا به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ کرد.

5 ماه از تصویب این مصوبه می گذرد و انتظار می رفت در این مدت روسای بازنشسته از سمت خود برکنار و جای خود را به افراد دیگر بدهند. از زمان تصویب این مصوبه دیوان محاسبات و مجلس شورای اسلامی هم در نامه‌های جداگانه‌ای در این خصوص به وزارت ورزش هشدار دادند به همین دلیل کارگروهی در وزارت ورزش تشکیل شد و روسای فدراسیون را مورد بررسی قرار دادند و اسامی افرادی که باید از سمت خود برکنار شوند را اعلام کنند. بر این اساس آنچه از طرف وزارت ورزش و جوانان اعلام شده است بیش از 250 نفر در تمامی فدراسیون‌ها بازنشسته هستند که در این بین برکناری 3 رئیس فدراسیون قطعی شده است.

البته چندی پیش سازمان بازرسی کل کشور فهرست بازنشسته های ورزش در ارکان فدراسیون های ورزشی را به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که به شرح زیر است:

سردار صبور رئیس فدراسیون سه گانه (بازنشسته سپاه پاسداران)، محمود خسروی وفا رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین (سپاه پاسداران)، مصطفی میرسلیم رئیس فدراسیون نجات غریق(سازمان تبلیغات)، احمد ناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس(وزارت بهداشت)، بهرام شفیع رئیس فدراسیون هاکی(صداوسیما)، امیرحسینی فدراسیون کارگری(آموزش و پرورش)، محمود مقصودلو رئیس فدراسیون کبدی(تربیت بدنی)، کیکاووس سعیدی (فدراسیون گلف)، محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال (آموزش و پرورش) از جمله بازنشستگانی هستند که روسای فدراسیون های ورزشی را هم برعهده دارند.

نصرالله سجادی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان نیز در مجمع انتخابات فدراسیون ناشنوایان در مورد تصمیم نهایی وزارت ورزش در رابطه با بازنشسته ها گفته بود تعداد زیادی بازنشسته به عنوان رئیس فدراسیون نداریم. در بین رؤسا دو، سه رئیس فدراسیون هستند که بازنشسته به حساب می‌آیند. با توجه به قانون ابلاغی نیز به جز در موارد خاص نمی‌توان از حضور بازنشسته‌ها استفاده کرد. با دستور وزیر ورزش در حال رسیدگی به این موضوع هستیم تا به نتیجه نهایی برسیم.

به این تربیت در بین روسای فدراسیون‌ها که بازنشسته هستند و باید از ریاست فدراسیون‌های تحت ریاست خود کناره‌گیری کنند نام محمود مشحون از بسکتبال، کیکاووس سعیدی در گلف و بهرام شفیع در هاکی به چشم می‌خورد. دیگر روسای بازنشسته‌ به دلیل معافیت‌هایی که دارند ممنوعیتی برای فعالیت در فدراسیون ندارند.

602/601

کد خبر: 712433

وب گردی

وب گردی