واگذاری توسعه ۷ میدان نفتی ایران به شرکت‌های روسی

وزیر نفت از امضای تفاهمنامه مطالعات و توسعه هفت میدان نفتی ایران با شرکت‌های روسی خبر داد و از همکاری سازنده روسیه در توافق بین کشورهای عضو و غیرعضو اوپک بر سر کاهش تولید نفت تشکر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، بیژن زنگنه امروز پیش از آغاز مذاکرات پشت درهای بسته با الکساندر نوآک وزیر انرژی روسیه در تشریح مهمترین محورهای گفتگوهای دوجانبه نفتی و گازی در تهران گفت: ایران از همکاری سازنده روسیه در اجلاس اوپک تشکر می‌کند.

وزیر نفت با اعلام اینکه همکاری روسیه با اوپک در آینده منجر به بازگشت ثبات قیمت نفت در بازار خواهد شد، تصریح کرد: در توافق اخیر نفتی بین کشورهای عضو و غیرعضو اوپک، تماس رهبران عالی‌رتبه دو کشور ایران و روسیه نقش ویژه‌ای داشته است.

این عضو کابینه دولت همچنین از آمادگی ایران برای همکاری با شرکت‌های نفتی روسیه در صنعت نفت و گاز کشور خبر داد و افزود: مهمترین محور با شرکت‌های نفتی روسیه، توسعه میادین نفت و افزایش ضریب بازیافت است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه ایران قصد دارد توسعه هفت میدان نفتی خود را به شرکت‌های روسی واگذار کند، بیان کرد: بر این اساس تاکنون تفاهمنامه انجام مطالعات توسعه دو میدان نفتی آب‌تیمور و منصوری با شرکت لوک‌اویل روسیه امضا شده است.

زنگنه همچنین با اشاره به امضای تفاهمنامه انجام مطالعات دو میدان نفتی آبان و پایدار غرب با زابرژ نفت روسیه تأکید کرد: تفاهمنامه دیگری هم برای انجام مطالعات توسعه میدان نفتی دهلران با تات‌نفت روسیه امضا شده است.

وی همچنین از امضای تفاهمنامه انجام مطالعات دو میدان نفتی دیگر با شرکت گازپروم نفت روسیه خبر داد و خاطرنشان کرد: امروز تفاهم نامه انجام مطالعات توسعه میادین نفتی چشمه خشک و چنگوله با شرکت گازپروم نفت امضا خواهد شد.

101/401

کد خبر: 712472

وب گردی

وب گردی