استاد دانشگاه عنوان کرد: انتخاب مجدد روحانی اقتصاد و بازار سرمایه  ایران را متحول می کند

استاد دانشگاه گفت: در صورت انتخاب مجدد روحانی به عنوان رییس جمهور کشور به طور قطع در دوران ریاست خود اقدامات اشتباه اقتصادی که در دولت قبل در کشور حاکم شد را جبران خواهد کرد.

مهدی تقوی، استاد دانشگاه در گفت و گو با ایسکانیوز درباه ریسک هایی که بازار سرمایه ایران را تهدید می کند، گفت: سیاست های نادرست اقتصادی باعث وارد کردن ضربه به برخی از واحد های تولیدی می شود، سهام عده ای که در بورس و اوراق بهادار است با کاهش قیمت همراه می شود و باعث ضرر بسیاری از سهامداران خواهد شد.
وی در ادامه گفت: سهام هایی که در بازار سرمایه با کاهش روبرو می شوند باعث کاهش تمایل سرمایه داران جهت خرید سهام برخی از شرکت های بورسی می شود.
تقوی تاثیر تک نرخی شدن ارز بر بازار سرمایه را اینگونه بیان کرد: تک نرخی شدن به معنای واحد شدن قیمت ارز است که این امر باعث واردن کردن شوک هایی به بازار می شود، لازم به ذکر است که رییس بانک مرکزی تاکنون تلاش های زیادی را در این راستا انجام داده است.
این استاد دانشگاه درخصوص اقداماتی که باعث بهبود روند بازار سرمایه می شود، گفت: روند بازار سرمایه نسبت به دولت قبل بهبود یافته و تا حدودی قیمت سهام با افزایش همراه شده است.
تقوی خاطرنشان کرد: در صورت انتخاب مجدد روحانی به عنوان رییس جمهور کشور به طور قطع در دوران ریاست خود اقدامات اشتباه اقتصادی که در دولت قبل در کشور حاکم شد را جبران خواهد کرد.
استاد دانشگاه در پایان تاکید کرد: در صورتی که روحانی موفق به کاهش نرخ تورم و مثبت نگه داشتن نرخ رشد شود و نیز قادر به بازگرداندن پول های بلوکه شده به ایران شود به طور قطع وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبود خواهد رفت و روند معاملات بازار سرمایه هم بهبود خواهد یافت.

401/101

کد خبر: 712480

وب گردی

وب گردی