«مهتاب» بهترین فیلم منتقدان سن فرانسیسکو شد

فیلم «مهتاب» ساخته بری جنکینز به عنوان بهترین فیلم و بهترین کارگردانی از سوی حلقه منتقدان سن فرانسیسکو انتخاب شد و «خدمتکار» جایزه بهترین فیلم خارجی را برد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از هالیوود ریپورتر، درام «مهتاب» پس از آن که دیروز در فهرست نامزدهای گلدن گلوب ۶ نامزدی کسب کرد، موفق شد تا ۶ جایزه نیز از منتقدان سن‌فرانسیسکو کسب کند.

جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی برای جنکینز که به صورت مشترک با کنت لونرگان برای «منچستر کنار دریا» کسب شد، جایزه ماهرشالا علی برای بهترین بازیگر نقش مکمل، جایزه جاشوآ لاکستون برای فیلمبرداری و جایزه جوی مک میلون و نیت ساندرز برای تدوین، ۴ جایزه دیگر فیلم «مهتاب» در کنار ۲ جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردان است.

حلقه منتقدان سن‌فرانسیسکو جایزه بهترین بازیگر مرد را به دنزل واشنگتن برای «فنس‌ها» و جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل را به وایولا دیویس برای همین فیلم اهدا کرد. ایزابل هوپر نیز برای «او» جایزه بهترین بازیگر زن نقش اصلی را برد.

جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی نیز به اریک هایسرر برای «ورود» رسید.

جایزه بهترین موسیقی فیلم را فیلم «جکی» دریافت کرد و جایزه بهترین انیمیشن بلند به «لاک‌پشت قرمز» رسید.

جایزه بهترین فیلم مستند نیز به «من کاکا سیاه تو نیستم» تعلق گرفت.

حلقه منتقدان سن‌فرانسیسکو فیلم «خدمتکار» ساخته پارک چان-ووک از کره را در حالی به عنوان بهترین فیلم خارجی انتخاب کرد که دیگر منتقدان آمریکایی تاکنون یکی از سه فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی، «او» پل ورهوفن و «تونی اردمن» ماری آده را به عنوان بهترین فیلم خارجی انتخاب کرده‌اند.

منبع : مهر

705500

کد خبر: 712500

وب گردی

وب گردی