آخرین مهلت ثبت‌نام برخورداری از اعتبار هسته‌های پژوهشی و کارآفرینی

بنیاد ملی نخبگان آخرین مهلت ثبت‌نام دانشجویان مشمول جایزه‌های تحصیلی سال 96-1395 را برای بهره‌مندی از اعتبار هسته‌های پژوهشی یا فناوری و کارآفرینی اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، بر اساس اعلام بنیاد ملی نخبگان دانشجویان مشمول جایزه‌­های تحصیلی سال 96-1395 می‌­توانند تا تاریخ 5 دی ماه با مراجعه به پایگاه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان، درخواست­‌های خود را برای بهره‌مندی از اعتبار هسته‌های پژوهشی یا فناوری و کارآفرینی در سامانه ثریا بارگذاری کنند تا پس از بررسی، در صورت تأیید و بر اساس سهمیه اختصاص‌داده‌شده به دانشگاه از این جایزه بهره‌مند شوند.

اعتبار هسته پ‍ژوهشی به گروه‌های دانشجویی تعلق می‌یابد که دانشجویان زیر نظر یکی از اعضای هیات علمی و مطابق مقررات مصوب دانشگاه به اجرای فعالیتی تحقیقی اشتغال یابند. یادآور می‌شود دست کم یکی از اعضای هسته باید از دانشجویان مشمول جایزه‌های تحصیلی در سال تحصیلی جاری باشد.

مبلغ این اعتبار برای هسته‌­های دوره کارشناسی ارشد، 70 میلیون ریال و برای هسته‌های دوره دکتری تخصصی، مبلغ 100 میلیون ریال است.

اعتبار هسته پژوهشی برای دانشجویان مشمول جایزه‌های تحصیلی در سه قسط به حساب دانشگاه واریز می‌شود و بر اساس مقررات دانشگاه، در اختیار هسته قرار می‌گیرد.

مبلغ اعتبار برای فعالیت‌های علمی و تأمین بخشی از نیازهای تجهیزاتی و اطلاعاتی هسته و زیر نظر سرپرست هسته هزینه می­‌شود.

لازم است دانشگاه موارد «عنوان هسته»، «برنامه هسته»، «زمان‌بندی اجرا» و «نام اعضا و سرپرست هسته» را از طریق سامانه به بنیاد نخبگان استان متبوع ارسال کند تا مورد بررسی قرار گیرد.

اعتبار هسته فناوری و کارآفرینی به گروه‌های دانشجویی برای تأسیس شرکتی زایشی (مطابق مقررات دانشگاه) تعلق می‌یابد که یکی از اعضای هیات مدیره آن، دانشجوی مشمول آیین‌­نامه باشد و مطابق مقررات مصوب دانشگاه، شرکتی نوپای دانش‌بنیان ایجاد کرده‌­اند. یادآور می‌شود دست کم یکی از اعضای هسته باید از دانشجویان مشمول جایزه‌های تحصیلی در سال تحصیلی جاری باشد.

مبلغ این اعتبار برای هسته­‌های دوره کارشناسه ارشد، 70 میلیون ریال و برای هسته‌­های دوره دکتری تخصصی، مبلغ 100 میلیون ریال است.

اعتبار هسته فناوری و کارآفرینی برای دانشجویان مشمول جایزه‌های تحصیلی در سه قسط به حساب دانشگاه واریز می‌شود و بر اساس مقررات دانشگاه، در اختیار هسته قرار می‌گیرد.

لازم است موارد «نام هسته و موضوع کاری آن»، «اعضای هیات مدیره شرکت»، «برنامه کسب و کار هسته و زمان‌بندی آن» و «برون­دادهای مورد انتظار از شرکت» از طریق دانشگاه به بنیاد نخبگان استان متبوع ارسال شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به «راهنمای اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر در سال تحصیلی 96-1395 (راجا)» در وبگاه بنیاد ملی نخبگان یا بنیادهای نخبگان استانی مراجعه کنند.

منبع:ایسنا

204/200

کد خبر: 712524

وب گردی

وب گردی