راکعی: با تبعیض سیاسی رو به رو هستیم

دبیرکل حزب زنان نواندیش با بیان اینکه ما با تبعیض سیاسی رو به رو هستیم گفت: آقایان در عرصه مختلف سیاسی به راحتی همدیگر را تحمل می کنند و مناصب و پست های کلیدی را در دست می گیرند اما با خانم هایی که اذعان دارند دارای مدیریت و شایستگی هستند بسیار عجیب برخورد می شود.

به گزارش ایسکانیوز، فاطمه راکعی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی زنان فعال و نخبه سیاسی که با حضور وزیر کشور برگزار شد افزود: اگر به نقش و سهم زنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال و پویای کشور در توسعه سیاسی برای تحقق توسعه پایدار و متوازن معتقد هستیم که دولت یازدهم معتقد است انتظار داریم وزارت کشور به عنوان متولی اهداف سیاسی در عرصه مسایل زنان گام بردارد.

راکعی گفت: به کسانی که شایستگی دارند و در این کشور به لحاظ عدالت خواهی،تخصص، مدیریت و دلسوزی امتحان خود را پس داده اند از طرف وزارت کشور برای فعالیت مجوز داده شود.
رییس کمیته زنان خانه احزاب گفت: انتظار می رود استانداری ها و فرمانداری ها به مسایل ترویجی برای توسعه مشارکت سیاسی زنان به طور جدی به خصوص قبل از مناسبت های انتخاباتی بپردازند.
وی ادامه داد: زنان به خاطر هراس و گریزی که به لحاظ تاریخی از ورود به مسایل سیاسی دارند و متاسفانه تا امروز نیز به لحاظ برخوردهای عجیب و غریب که با زنان شناخته شده، می شود ادامه دارد، اما وقتی دولت وارد این مساله می شود ترس و هراسشان می ریزد.
راکعی بیان کرد: تهیه شناسنامه سیاسی زنان در استان ها توسط وزارت کشور در دوره اصلاحات شروع شده بود که متوقف مانده است که باید به آن پرداخته شود.
این فعال سیاسی گفت: یکی از مسایلی که وزارت کشور می تواند برای بالا بردن حضور زنان در مشارکت سیاسی به آن بپردازد این است که یارانه احزاب که در دوره اصلاحات وجود داشت در دولت تدبیر و امید احیا شود و این می تواند عامل مهمی در تشویق احزاب و کمیته ها و سازمان های زنان باشد.
راکعی افزود: در کمیته زنان خانه احزاب در این زمینه تلاش می کنیم ولی سیاست های تشویقی ما فقط فرهنگی و معنوی است که امیدوارم بتوان به طور مادی و معنوی در این زمینه احزاب را تشویق کرد تا از ظرفیت زنان استفاده شود.
وی ادامه داد: ما موفق نبودیم در این که فرهنگ سهمیه بندی برای بانوان در مشارکت سیاسی را جا بیندازیم و بدون سهمیه نزدیک چهار دهه در حال تلاش هستیم تا بتوانیم به هسته های تصمیم گیری و برنامه ریزی راه یابیم.
دبیرکل حزب زنان نواندیش گفت: ما با تبعیض سیاسی نیز رو به رو هستیم. آقایان در عرصه مختلف سیاسی به راحتی همدیگر را تحمل می کنند و مناصب و پست های کلیدی را در دست می گیرند اما با خانم هایی که اذعان دارند دارای مدیریت و شایستگی هستند بسیار عجیب برخورد می شود. به چه جرمی با ما به جای تشویق، برخورد می شود ؟
راکعی در ادامه به موضوع رد صلاحیت هادر انتخابات گذشته اشاره کرد و مدعی شد: در انتخابات مجلس دهم 65درصد زنان رد صلاحیت شدند.به چه جرمی این کار شده است؟
این فعال سیاسی در ادامه ادعاکرد: بعضا کسانی در خود وزارت کشور نقش داشتند که منتظریم جو سیاسی آرام شود شکایت خود را به وزیر کشور بگوییم که دیگر تکرار نشود.

308/300

کد خبر: 712563

وب گردی

وب گردی