دانشگاه آزاد اسلامی زمینه ساز تبادل تجارب و آخرین یافته های علمی- پژوهشی در حوزه اجتماعی

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار گفت: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است از طریق برگزاری همایش ها در حوزه آسیب های اجتماعی زمینه ساز تبادل تجارب و آخرین یافته های علمی و پژوهشی در حوزه های مختلف اجتماعی میان دانشجویان و جامعه شود.

دکتر محمدرضا محمدی ملایری در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره تاسیس مرکز اعتیاد گرمسار گفت: این مرکز در اواخر سال 94 مصوب شد و در زمینه مشکلات مرتبط با اعتیاد و روش های پیشگیری از شیوع آن فعالیت خود را آغاز کرد. مسئول تاسیس مرکز اعتیاد و خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار دکتر طاهره میر سادو بودند.

وی ادامه داد: از جمله مهم ترین فعالیت های این مرکز در زمینه اعتیاد و پیشگیری از آن، انجام فعالیت های مشاوره ای،پروژه های تحقیقاتی در زمینه اعتیاد وتاثیرات مخرب آن است ، همچنین از اساسی ترین فعالیت این مرکز می توان به همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار گفت: از اقدامات دیگر این مرکز در جهت پیشگیری از اعتیاد می توان به همایش ملی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد که با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

وی با اشاره به تاثیر مرکز اعتیاد و خانواده و همایش هایی که در واحد گرمسار در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد برگزار می شود افزود: با توجه به همایش ها و فعالیت های مشاوره ای که در مرکز اعتیاد و خانواده انجام می شود، دانشجویان با خطرات احتمالی آشنا شده و آموزه ها را به فرد دیگری منتقل می کنند.

وی اضافه کرد: برگزاری همایش ها در دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی بسیار مثبت و تاثیر گذار است، اگر از جنبه علمی به آن بنگریم در می یابیم تبادل های آخرین یافته های پژوهشگران در این همایش ها صورت می گیرد همچنین مراکز اجرایی و سازمان ها نیز می توانند تجارب خود را با سایرین به اشتراک بگذارند.

دکتر محمدرضا محمدی ملایری افزود: به طور کلی می توان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است از طریق برگزاری این همایش ها زمینه ساز تبادل تجارب و آخرین یافته های علمی و پژوهشی در حوزه های مختلف اجتماعی میان دانشجویان و جامعه شود.

وی تاکید کرد: در برگزاری چنین همایش هایی ارتباط خوبی میان دانشگاه آزاد اسلامی و سایر سازمان ها مانند سازمان زندان ها برقرار شد به طوری که در یکی از همایش ها، رئیس سازمان زندان ها نیز تجارب مدیریتی خود را در زمینه آسیب های اجتماعی با سایرین به اشتراک گذاشت. این تبادل اطلاعات از جنبه های تجربی، علمی و پژوهشی می تواند در زمینه پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد بسیار کمک کننده باشد.

706

کد خبر: 712635

وب گردی

وب گردی