نتانیاهو با رئیس جمهوری آذربایجان دیدار می کند

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه برای دیدار با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان وارد فرودگاه باکو شد .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رسمی 'آذرتاج ' جمهوری آذربایجان ، 'علی احمداف' معاون نخست وزیر و مقامات دیگر جمهوری آذربایجان از بنیامین نتانیاهو و همسر وی سارا نتانیاهو در فرودگاه بین المللی حیدر علی اف استقبال کردند .
بر اساس برنامه سفر کاری نخست وزیر رژیم صهونیستی به جمهوری آذربایجان ، وی با الهام علی اف رییس جمهوری این کشور دیدار و مسایل منطقه ای ، اقتصادی ، امنیتی و دیپلماتیک را بررسی خواهد کرد .
در پایان این مذاکرات یک سند همکاری دوجانبه در حوزه کشاورزی ، استاندارد و معافیت از مالیات مضاعف امضا خواهد شد .
زیارت از مزار شهدای راه استقلال و آزادی جمهوری آذربایجان و نیز بازدید از مجتمع آموزشی جامعه یهودیان آذربایجان از جمله این سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان اعلام شده است .
وی روز چهارشنبه جمهوری آذربایجان را به مقصد قزاقستان ترک خواهد کرد .
خبرگزاری 'آپا ' جمهوری آذربایجان نیز طی گزارشی در باره این سفر بنیامین نتانیاهو به جمهوری آذربایجان اعلام کرد ، نخست وزیر اسراییل قبل از سفر به باکو در گفت و گو با خبرنگاران جمهوری آذربایجان و قزاقستان را کشورهای مهم جهان اسلامی عنوان کرد .
به گزارش ' آپا ' ، نتانیاهو گفت ، هدف ما تقویت روابط با این دو کشور در حوزه های سیاسی ، مالی و امنیتی است .
وی افزود: پس از توسعه روابط با کشورهای آسیا ، آفریقا و آمریکای لاتین نوبت گسترش روابط با کشورهای مهم جهان اسلام رسیده است .
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به سفر 20 سال پیش خود به جمهوری آذربایجان و دیدار با حیدر علی اف رییس جمهوری وقت این کشور ، سفر فعلی خود را پیشرفتی مهم عنوان کرد .

ایرنا

308/300

کد خبر: 712658

وب گردی

وب گردی